šalter
Alo!/Dejan Briza
šalter

Alo!/Dejan Briza

šalter, Foto: Alo!/Dejan Briza

Prema dosadašnjoj praksi, korisnik koji želi da prevremeno otplati kredit putem kredita za refinansiranje druge banke, morao je sam da obavlja niz aktivnosti - da podnese zahtev za prevremenu otplatu, da zahteva i potvrdu o stanju duga na određeni dan, da sa tom potvrdom ode u drugu banku od koje traži kredit za refinansiranje.

Bojan Terzić, generalni direktor Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a naveo da instrukcija, koju su banke dužne da primenjuju od 1. jula ove godine, omogućava korisnicima da refinasiraju zaduženje bez potrebe odlaska u banku kod koje žele da zatvore svoje kreditne obaveze i bez rizika da te obaveze ne budu otplaćene.

Naime, korisnici koji žele prevremeno da otplate svoje skupe dugove prema banci (stambene, potrošačke i gotovinske kredit, kao i kreditne kartice, dozvoljeno prekoračenje) jeftinijim kreditom druge banke moći će to da učine samo jednim odlaskom u banku kod koje su pronašli odgovarajući kredit za refinansiranje.

Svu komunikaciju s bankom čiji kredit korisnik želi da refinansira, na sebe preuzima ona banka kod koje korisnik uzima kredit za refinansiranje.

"Do sada ste morali da obavljate niz administrativnih radnji i da ispoštujete neke procedure da biste prevremeno otplatili kredit. Sada je ideja je da vi odete samo u banku kod koje želite da uzmete kredit za refinansiranje na taj način ćete moći da se skoncentrišete na izbor najbolje ponude kod kredita za refinansiranje. I onog trenutka kada ste sigurni da vam to odgovara, vi podnosite zahtev u toj banci, a ta banka pribavlja potvrdu o stanju duga i sprovodi sve druge administrativne radnje sa bankom gde vršite prevremenu otplatu kako bi se kredit u potpunosti zatvorio", objašnjava Terzić.

Banke pritom, kako kaže, ne mogu korisniku da naplate bilo kakve naknade ili troškove u vezi sa ovim obavezama.

"Banke ove usluge ne mogu na bilo koji način da naplate - ni direktno ni posredno zato što mislimo da je to korisno ne samo korisnicima već i bankama", navodi Terzić.

Cilj NBS je, kako kaže, da korisnike istovremeno oslobodi administrativnih aktivnosti, da postupak prevremene otplate učini bržim i efikasnijim, te da podstakne konkurenciju među bankama i intenzivira njihovu borbu za klijenta.