Banka
Shutterstock
Banka

Shutterstock

Banka, Foto: Shutterstock

Primera radi, onaj ko je do sada morao da za svako SMS obaveštenje plati 70 dinara, plaćaće 100 dinara, što je povećanje od čak 40 odsto, dok održavanje računa skače sa 160 dinara na 190 dinara! Za 200 dinara ili neverovatnih 66 odsto skuplja je usluga zamene kartice ukoliko je ukradena ili izgubljena, pa umesto 300 sada košta 500 dinara. Uvedena je i naknada za proveru stanja na bankomatu uz pomoć kreditne kartice od 40 dinara.

Imate li kredit?

 

Ne misle na klijente

Predsednik udruženja bankarskih klijenata "Efektiva" Dejan Gavrilović kaže da je jasno da banke uvek hoće da zarade, ali da nisu morali da dižu cene usluga usred krize koja zbog korone već predugo traje.

Cene usluga

Usluga Stara cena Nova cena (od februara ili marta u zavisnosti od banke)

Procenat poskupljenja

Održavanje računa 160 190 20%

SMS obaveštenje 70 100 40%

Isplata na bankomatu ili šalteru druge banke min. 150 min. 200 33%

Isplata novca u inostranstvu min. 240 min. 360 50%

Zamena kartice (oštećena/izgubljena) 300 500 66%

Reizdavanje PIN-a 300 400 33%

Upit stanja na bankomatu kreditna kartica / 40 Izdavanje potvrda 350 400 14% *iznosi su u dinarima

- Ne zanima ih stanje u društvu, već samo gledaju svoju korist i kako da što više povećaju svoju zaradu! Strašno je što to rade u doba korone. Ne solidarišu se sa svojim klijentima, ne zanima ih što su ljudi mahom u teškoj situaciji, ne razmišljaju da li ljudi imaju novca, da li uopšte primaju platu ili su ostali bez posla. Ne interesuje ih što mnogi sada imaju nikad manje para zbog smanjenog obima posla. Narodna banka Srbije poslednjih devet meseci donosila je moratorijume i olakšice kako bi pomogla građanima u ovoj krizi, a oni povećavaju cene svojih usluga. Sramota! - kaže Gavrilović, i dodaje:

Razne provizije, nadoknade za transakcije, održavanje računa... Sve su to naizgled sitne cifre koje su oni sada povećali za pet, deset ili 20 dinara. Ipak, ako uzmemo u obzir da svaka od ovih banaka ima veliki broj korisnika koji će u toku meseca izvršiti barem nekoliko ovih usluga, možemo zaključiti da su oni i te kako na dobitku, velike su to pare.

Narodna banka

Alo!/Vladimir Marković

Narodna banka, Foto: Alo!/Vladimir Marković

Velika konkurencija

U Narodnoj banci Srbije ističu da svaka banka samostalno odlučuje o ceni svojih usluga, a da je na građanima da biraju onu koja im nudi povoljnije uslove.

- S obzirom na to da u Srbiji trenutno posluje 26 banaka, svakoj banci je u interesu da ima konkurentnu ponudu svojih usluga. Banke, u skladu sa Zakonom o platnim uslugama, mogu da menjaju cene svojih proizvoda, ali imaju obavezu da informišu svoje korisnike pismenim putem - najmanje dva meseca ranije. Klijent nije dužan da prihvati povećanje naknada za platne usluge koje banka pruža i može raskinuti okvirni ugovor s bankom bez plaćanja naknade i drugih troškova. Banke moraju najkasnije 15 dana pre početka primene, na vidnom mestu u poslovnim prostorijama i na internet-stranici da istaknu troškove koje naplaćuju korisnicima - objašnjavaju u NBS.

Pročitajte još: