Prodavnica
Alo!/ Dejan Briza
Prodavnica

Alo!/ Dejan Briza

Prodavnica, Foto: Alo!/ Dejan Briza

U pitanju je takozvani nutriskor, poznatiji kao semafor sistem u trgovini hranom i pićem, koji se već upotrebljava u Francuskoj, Belgiji i Španiji.

Ideja je da se različitim bojama obeleže proizvodi koji utiču na zdravlje ljudi, posebno na gojaznost.

Nutritivna vrednost hrane ili pića se izračunava pomoću specijalnog algoritma uzimajući u obzir odnos sastojaka koje bi trebalo manje jesti (kalorije, zasićene masti, šećeri, soli) i onih koji su zdraviji (vlakna, belančevine, orašasti plodovi, voće, povrće). Na osnovu toga se dobija ocena koja se prevodi na slova od A do E i boje.

Više potrošača čita deklaracije

Na osnovu istraživanja sprovodenih u minule dve godine, primećen je skok od deset odsto potrošača koji redovno čitaju deklaraciju na proizvodima. Čak 50 odsto njih na osnovu deklaracije odlučuje da li će kupiti neki proizvod ili neće.

Najzdraviji proizvodi, kao što su voće i povrće, biće obeleženi sa A i zelenom bojom, B i C i žutom bojom su obeleženi proizvodi koji se mogu jesti s vremena na vreme. Artikli sa više šećera, soli, masti i kalorija kao što su čokolade, sladoled, čips biće obeleženi sa E i crvenom bojom.

Zelena boja

- Voće

- Povrće

- Niskokalorični jogurt

BRESKVA, VOĆE, SMUTI

Shutterstock, ilustracija

BRESKVA, VOĆE, SMUTI, Foto: Shutterstock, ilustracija

Žuta boja

- Mlečni proizvodi

- Sir

- Pica

Pavlaka, sir, namaz, kajmak, hrana, doručak

Shutterstock, ilustracija

Pavlaka, sir, namaz, kajmak, hrana, doručak, Foto: Shutterstock, ilustracija

Crvena boja

- čokolada

- sladoled

- čips

Čokolada

Shutterstock

Čokolada, Foto: Shutterstock

Nalepnica će biti na prednjoj strani proizvoda, a osim slova i boja, imaće osnovne informacije o nutritivnoj vrednosti proizvoda koje će biti komplementarne sa deklaracijom na poleđini. Cilj je da se pojednostavi obeležavanje proizvoda jer deklaracije često imaju previše informacija na malom prostoru, pa su slova sitna za čitanje.