Prevoz, GSP, tramvaj
Alo.rs/V.Đ.
Prevoz, GSP, tramvaj

Alo.rs/V.Đ.

Prevoz, GSP, tramvaj, Foto: Alo.rs/V.Đ.

Uređenje poslednje deonice, od Kralja Petra do Tadeuša Košćuška, kreće u ponedeljak

Dobrih fudbalskih utakmica manjka mesecima. Ali, kladioničari, koji su u svojevrsnom prognozerskom postu, i te kako bi mogli da zadovoljno protrljaju ruke ukoliko bi beogradske kladionice za tipovanje stavile datum za kraj aktuelne obnove Ulice cara Dušana. Jer onda bi kladioničari koji su obazriviji mogli da ulože novac na novembar, a oni koji vole da rizikuju – na 1. oktobar.

Upravo ovaj poslednji datum, uverava glavni gradski urbanista Marko Stojčić, rok je do kada će Ulica cara Dušana biti u potpunosti osposobljena za saobraćaj, i automobilski i javni. To bi značilo da će posle 15,5 meseci radova na potezu od Ruzveltove do Zoo-vrta na šine napokon biti vraćeni tramvaji 2, 5 i 10.

Osnov za najnoviju optimističnu najavu (prema doskorašnjoj, podsetimo, rok za završetak obnove ovog poteza bio je novembar) Stojčić vidi u tome što će u ponedeljak početi raskopavanje deonice Ulice cara Dušana od Kralja Petra do Tadeuša Košćuška. To je ujedno i poslednji potez na kome do sada nije bilo majstora.

– Predstojećeg vikenda otvara se raskrsnica Francuske i Dušanove ulice, a za saobraćaj se zatvara raskrsnica sa Dobračinom. Plan je da raskrsnica Tadeuša Košćuška bude otvorena 31. avgusta za saobraćaj, a da se 15. septembra pusti ceo potez od Ruzveltove do Tadeuša Košćuška. Onda bi, prema planu, između 20. septembra i 1. oktobra bila organizovana probna vožnja tramvajem i ako sve bude u redu tramvaji se vraćaju na staru trasu – navodi Stojčić.

Ali, na osnovu stanja na tom infrastrukturnom gradilištu, čini se da su ove najave glavnog gradskog urbaniste vrlo ambiciozne.

Pod opsadom majstora trenutno je potez od raskrsnice sa Francuskom do raskrsnice sa Ulicom kralja Petra. Radnika i mašina ima na više tačaka, ali ima i mnogo posla. Najviše ih je juče bilo u zoni raskrsnice sa Francuskom i dalje ka Prvoj beogradskoj gimnaziji, njih dvadesetak, trideset.

Između raskrsnice sa Francuskom i Crkve Aleksandra Nevskog u betonsku podlogu ugrađene su nove tramvajske šine, postavljeni ivičnjaci, ali budući kolovoz jasno ukazuje da na njemu ima još dosta posla. Naravno, i na trotoarima, koji se uvek poslednji rade. U ovom delu ulice stari trotoari su uklonjeni pa pešaci koji tuda moraju da prođu koračaju uskim zemljano-peščanim koridorom između gradilišnih ograda i okolnih zgrada (poslednja deonica novog pločnika, koji kreće od Ruzveltove, urađena je zaključno do ugla sa Francuskom ulicom).

Prevoz, GSP, tramvaj

Alo.rs/V.Đ.

Prevoz, GSP, tramvaj, Foto: Alo.rs/V.Đ.

Dalje, od Dobračine ka Kneginje Ljubice i Kapetan Mišinoj, juče u podne bio je tek poneki radnik. Za sada su tu delimično ugrađene betonske osnove za tramvajske šine i postavljeni ivičnjaci, ali uređenje novog kolovoza i trotoara tek sledi. Slična slika, ali nešto više majstora i građevinskih mašina, jeste između Kapetan Mišine i Višnjićeve. Nadalje, sve do raskrsnice sa Kralja Petra fokus desetak majstora bio je na ugradnji novih ivičnjaka, dok je nekoliko građevinskih mašina špartalo na prostoru budućeg kolovoza.

Sve ovo, ali i dodatni posao (uklanjanje starog kolovoznog sloja, šina i trotoara i ugradnja novih instalacija) od ponedeljka predstoji i na poslednjoj deonici od Kralja Petra do Tadeuša Košćuška.

Zato trenutno deluje da je 1. oktobar ambiciozan rok za stavljanje tačke na radove koji su započeti juna 2019. Ali, kako su nadležni proletos istakli, radovi u Cara Dušana bi trebalo brže da teku jer se na toj deonici, kako su naveli, pliće kopa i ona je jednostavnija za rekonstrukciju od Kraljice Marije i 27. marta. Pitanje je i da li stavljanje tačke na obnovu poteza od Ruzveltove do Zoo-vrta 1. oktobra znači i okončanje ama baš svih radova, uključujući i uređenje trotoara.