Policija, autoput
Tanjug
Policija, autoput

Tanjug

Policija, autoput, Foto: Tanjug

On je rekao da predviđena dužina tog auto-puta, koji će povezati istok i zapad Srbije, iznosi 220 kilometara i da je to najduži infrastrukturni projekat koji je u planu.

Vlada Srbije je nedavno donela zaključak kojim se potvrđuje da je taj infrastrukturni projekat od posebnog značaja za državu, a Koridorima Srbije dodela je 200 miliona dinara za izradu prostornog plana i generalnog projekta o izradi auto-puta Vožd Karađorđe.

Senić kaže da u ovom trenutku Koridori Srbije upravljaju izradom projektne dokumentacije i izgradnjom novih 620 kilometara koji treba da budu završeni u narednih sedam godina, a da je ukupna vrednost svih investicija u auto-puteve i brze saobraćajnice pet milijardi evra.

"U bliskoj budućnosti očekujemo pun intenzitet radova na Moravskom koridoru dužine 112 kilometara, na auto-putu Niš-Merdare gde je EIB glavni kreditor u dužini od 77 kilometara. Fruškogorski koridor je potpisan pre 10 dana ukupne dužine 48 kilometara, već se odvijaju radovi na deonici Ruma-Šabac-Loznica u dužini od 77 kilometara", rekao je Senić.

On je na onlajn "Re-set summit", koji organizuje Adria Media Group u strateškom partnerstvu sa Privrednom komorom Srbije, naglasio i važnost završetka obilaznice oko Beograda.

Šefica regionalne kancelarije Evropske investicione banke za Zapadni Balkan Dubravka Negre rekla je da su zahvaljući investicijama EIB u Srbiji izgrađene stotine kilometara auto-puteva, da je rehabilitovan veliki broj puteva i pruga, a da je održano više od 320.000 radnih mesta.

Pored ulaganja u sektor zdravstva i obazovanja, kao i u ekologiju, Negre je rekla da se trenutno obnavlja 1.100 kilometara puteva širom Srbije.

"Radićemo i na izgradnji auto-puta Niš-Pločnik za šta je obezbeđen kredit EIB od 100 miliona evra i donacija 50 miliona evra EU", kaže Negre.

Planirano je, navodi, i ulaganje u povećanje plovnosti Dunava i Save, kao i u oživljavanje železnice.

"U planu je rehabiltacija pruge na Koridoru 10, od Beograda do granice sa Hrvatskom i od Niša do granice sa Severnom Makedonijom", rekla je Negre.

Izvršni direktor Infrastruktura železnice Srbije Milan Maksimović kaže da će veliki izazov biti završetak izgradnje prve pruge za velike brzine od Beograda preko Novog Sada do Subotice, odnosno granice sa Mađarskom.

Naveo je da je taj projekat u toku i da je plan da se 2021. završi prva deonica od Beograda do Novog Sada.

"Biće omogućeno da se putnici voze 200 kilometara na sat i da tu dužinu savladaju za oko 30 minuta", rekao je Maksimović.

U planu je, kaže, da se sa realizacijom izgrađnje pruge za velike brzine krene i južno, odnosno od Beograda do Niša.

Pomoćnik v.d. direktora JP "Puteva Srbije" Slavoljub Tubić rekao je da je glavni prioritet održavanje putne mreže, a da se to preduzeće bavi i izgradnjom puteva.

"U proteklom periodu smo završili deonicu Surčin-Obrenovac i most na Ostužnici koji je bio izazovan projekat", naveo je Tubić.

On je rekao da "Putevi Srbije" održavaju oko 16.000 kilometara putne mreže, a da su dobili "domaći zadatak" da zajedno sa EIB i EBRD pripreme i buduću izgradnju i rehablitaciju lokalne putne mreže.