Auto škola
Alo!/Dejan Briza
Auto škola

Alo!/Dejan Briza

Auto škola, Foto: Alo!/Dejan Briza

Epidemiološke mere i veliki broj zaraženih inspektora razlog su što u auto-školama u Srbiji, naročito u Beogradu, vlada ogromna gužva.

Zoran Petrović iz jedne beogradske auto-škole, časovi su zbog korone skraćeni, a na polaganje se u proseku čeka dva meseca.

Da li ste vozač?

 

– Pre epidemije imali smo nedeljno tri puta po dva časa, a sada smo obuku sveli na dva časa jednom nedeljno. Nas i ima dosta u odnosu na policajce ispitivače. Kad se završi obuka, kandidat čeka minimum mesec i po dana kako bi izašao na polaganje – kaže Petrović.

Mladen Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije navodi da u Beogradu ima samo 30 ispitivača, a više od 100 auto-škola.

– U ovom periodu dosta instruktora je zaraženo i na bolovanju je najmanje 14 dana. Ako uzmemo u obzir da jedan može da ispita od pet do sedam kandidata dnevno, to znači još 100 kandidata manje dok je na bolovanju, jer zamene nema. Nedavno je u Novom Sadu više od polovine ispitivača istovremeno bilo na bolovanju, zbog čega su se stvorile gužve – kaže Rašeta.

Milan Todorović iz Udruženja auto-škola Beograda kaže da je jedan od bitnih razloga za gužve u auto-školama i to što se rigorozno kažnjavaju i zatvaraju za najmanji prekršaj koji naprave.

– Trenutno je 15 škola zatvoreno na najmanje mesec dana. Ako se napravi bilo kakav propust, kao što je greška u pisanju, pauza u vožnji koja traje deset i po, a ne 11 sati, koliko je propisano, ako se kandidat pusti ranije sa časa, auto-škola se zatvara. Tu nastaju ogromni troškovi i gužve. Mogu da zatvore auto-škole zbog bilo kakve sitnice, jer to nije precizirano. U redu je da se normalno plati kazna ako postoji prekršaj, ali nikad pre to nije bio razlog za zatvaranje škola – kaže Todorović.

Pročitajte još: