Evo šta sve morate proveriti da biste prošli tehnički pregled po novim pravilima!

Alo.rs/novosti/J.N. | vesti 2021-04-05 13:54:46 2021-04-05 13:54:46

Vozači, pre nego što odluče da kupe polovno vozilo, treba obavezno detaljno da ga provere u ovlašćenom servisu, da ne bi završili sa mačkom u džaku.

stock photo

Moraju da vode računa i da li će taj auto moći da prođe tehnički pregled, kada od 5. jula bude počela puna primena propisa koji se odnose na merenje emisije izduvnih gasova.

Automobili koji su uvezeni u Srbiju posle 1. marta 2014. godine moraće da ispune strože uslove od onih koji su prvi put registrovani u našoj zemlji pre tog datuma. Zato je savet kupcima da urade i vanredan tehnički pregled da bi prekontrolisali izduvni sistem. Nebojša Radisavljević, iz jedne poznate auto-kuće, ističe da svako prilikom kupovine polovnog auta treba da izdvoji oko 30 evra da plati servis i uradi kompletan pregled, kako bi se utvrdili nedostaci.

- Svaki ovlašćeni zastupnik određenih brendova ima servis i uslugu kontrole, odnosno procene vozila, gde se utvrđuje koliko realno vredi i šta na njemu treba da se radi - objašnjava Radisavljević.

- Automobil se podigne dizalicom i proveri se sve, sistem motora, menjača, vešanja, kočnica, signalizacije, limarski deo... Ta procena se koristi i kod prodaje staro za novo.

VARANJE NA KILOMETRAŽI

Što se tiče večite teme o varanju na pređenoj kilometraži, Radisavljević ističe da je to veoma teško utvrditi. Pojedini sajtovi, specijalizovani za ovu temu, savetuju da se pre kupovine, u registru zaloga Agencije za privredne registre, proveri da li je auto pod hipotekom, kao i da se prekontroliše celokupna dokumentacija vozila, servisna knjiga, broj motora, šasije...

On upozorava i na nove propise koji se odnose na merenje izduvnih gasova, a čije primena počinje 5. jula.

- Treba uraditi i vanredan tehnički pregled kako bi se izmerio nivo emisije izduvnih gasova i prekontrolisao taj čitav sastem, da se vidi da li vozilo zadovoljava nove uslove - navodi on.

- Veliki broj naših automobila ne poseduje katalizatore i DPF filtere koji su fabrički predviđeni, jer kada su se zaprljali, vlasnici nisu hteli da kupe novi nego su ih skidali.

o će sada morati da poseduju. Proveravaće se da li je izduvni sistem u celini ispravan, a to zavisi od toga kako motor sagoreva, koliko su dizne oštećene, u kakvom je stanju pumpa, od zaprljanosti rezervoara, koje je gorivo korišćeno godinama...

Veliki broj vlasnika dizelaša, kako kaže, svestan je da su im automobili veoma stari i da neće moći da prođu tehnički pregled po novom propisima. Počeli su sada da pazare vozila na benzinski pogon, koja manje zagađuju. Dešava se da neki automobili kupljeni u Srbiji, koji su stariji od 20 godina, nisu prešli mnogo kilometara i bez problema mogu da prođu na testovima izduvnih gasova. S druge strane, kod mnogih vozila uvezenih iz zapadne Evrope čitav taj sistem je zapušten i zaprljan.

- Ovde, kada ga prodaju, kažu "nov", a ne može da bude "nov" posle četiri godine i pređenih 300.000 do 400.000 kilometara - precizira Radisavljević. - Većina automobila koja je došla iz zapadne Evrope je prešla mnogo, na godišnjem nivou 80.000 do 100.000 kilometara.

Expand player
Pogledajte više