Džip gume
Profimedia
Džip gume

Profimedia

Ilustracija, Foto: Profimedia

Da podsetimo, šare na zimskim gumama su najmanje pet milimetara dubine, moraju imati veliki broj blokova gazećeg sloja i sitnih lamela da bi dobile elastičnost na temperaturama nižim od nule.

Preporučujemo i ovo:

 

Sa druge strane, na toplom vremenu to je kontraproduktivno jer kako se guma okreće, blokovi su pritisnuti na podlogu i gume se više zagrevaju i brže uništavaju.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, potvrđujući to za "Blic" kaže da ne postoji nikakav zakonski rok za zamenu zimskih guma letnjim.

- Vozači mogu da voze automobil na zimskim gumama i usred avgusta, samo što mi to ne preporučujemo. Brže se troše zimske gume kada je toplo vreme i nemaju dobre karakteristike, posebno kada je u pitanju forsirano ili naglo kočenje. Može da dođe do lošeg kočenja jer je zaustavni put vozila nešto duži ukoliko je temperatura asfalta visoka. Sa druge strane, mnogi ljudi uopšte ne kupuju letnje gume, već cele godine voze na zimskim - kaže Okanović.

Zimske gume

shutterstock

Ilustracija, Foto: shutterstock

On dodaje i da zimske gume nisu predviđene za vožnju pri visokim letnjim temepraturama, a ako se malo jače zakoči na vrelom asfaltu, mogu da se oštete.

Pročitajte još:

 

Upravo zbog toga, prema istim informacijama, letnje gume, za razliku od zimskih, imaju šaru dubine 1,6 mm, a dizajnirane se tako da podnose visoke temperature i tvrđe su od zimskih.

- Zamenio sam gume, uopšte ne razmišljam o tome da ili ne. Za taj posao majstoru sam platio 2.400 dinara, a zimske gume me čekaju kod njega u hotelu. Bezbednost pre svega - kaže za "Blic" Ivan M, vlasnik "citroena".

 

Srećom, većina vozača je odgovorna i redovno menja pneumatike u zavisnosti od sezone. Tako je ovog vikenda gužva u vulkanizerskim radnjama, termini su popunjeni jer vlasnici motorizovanih vozila stavljaju letnje gume, a zimske čuvaju do 1. novembra ili ako bude potrebno, zbog snega, i ranije.