Goran Vesić
Foto: Alo/Alo

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je operater aerodroma Nikola Tesla, francuska kompanija "Vensi" (Vinci), odgovoran za jučerašnje probleme u radu, zbog čega su tri leta otkazana, a 17 odloženo i izrazio očekivanje da će se ta kompanija izviniti putnicima.

Kako je za Tanjug objasnio, desilo se to da je vozač autobusa odvezao putnike koji su doleteli iz Skoplja, na pogrešan izlaz i da su se oni pomešali sa putnicima koji su već prošli kontrolu i trebalo da krenu prema avionu što je, napominje on, potpuno nedopustivo.

- Tačno je se ljudske greške dešavaju, da se to ne dešava samo na beogradskom aerodromu, ali je činjenica da se njima veoma često dešavaju greške i da će morati mnogo više da porade na svojoj organizaciji jer moraju da poštuju putnike na beogradskom aerodromu onako kako poštuju i na aerodromima u Francuskoj. Ja sam o tome s njima mnogo puta razgovarao i očekivao da su izvukli pouku iz toga i da će se bolje organizovati - rekao je ministar.

Vesić kaže da od operatera beogradskog aerodroma očekuje da uputi izvinjenje putnicima koji su čekali, i dodaje da će avio kompanije koje su pretrpele štetu i otkazale ili odložile letove, imati mogućnost da naplate svoju štetu od operatera.

Naglasio je da je u toku inspekcija Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije na aedromu Nikola Tesla, i da će javnost biti upoznata sa nalazima inspekcije nakon što ona bude završena.

- Francuska kompanija je do sad uložila preko 280 miliona evra u samu infrastrukturu na aerodromu i mi smo im na tome zahvalni, ali oni moraju mnogo toga da urade u svojoj organizaciji kako se ovakve stvari ne bi dešavale. Vi se sećate da je tokom leta bilo dosta problema sa prtljagom i sa odlaskom putnika, tada smo na to reagovali zajedno sa njima. Ja sam siguran da ćemo ovog leta imati mnogo bolju situaciju - ocenio je ministar.

Vesić je gostujući na K1 televiziji izjavio da će saobraćaj na aerodromu Nikola Tesla biti u potpunosti normalizovan, i dodao da je po Zakonu o vazdušnom saobraćaju i međunarodnim propisima moralo doći do kompletnog pražnjenja terminala, kada se pomešaju putnici koji su prošli kontrolu i oni koji nisu.

- Putnici koji nisu prošli kontrolu su, teorijski, mogli da uđu u neki od aviona koji treba da poleti, čime se bi se ugrozila bezbednost. Zato je terminal ispražnjen, kako bi svi putnici ponovo izašli i prošli kontrolu, i to je trajalo četiri sata. To je standardna procedura - objasnio je on.

Podsetio je da je letos bilo problema sa prtljagom, zbog čega je država ukinula monopol u sektoru zemaljskog opsluživanja i omogućila i drugim kompanijama, koje su registrovane u Srbiji, da se bave ovim poslom na beogradskom aerodromu.

- Britanski 'Menzeis', najveća svetska kompanija u ovoj oblasti, u drugoj polovini februara postaće najveći zemaljski operater jer su potpisali ugovor sa Er Srbijom, imamo još po jednu grčku i francusku kompaniiju koji se bave ovim poslom. Konkurencija daje dobre rezultate - dodao je Vesić.

Ministar je napomenuo da je Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije naručilo čitače pasoša, koji bi, kako je rekao, trebalo da budu instalirani do juna.

- To je po 10 novih kapija na ulazu i izlazu, sa dva kontrolna centra, koji će  omogućiti domaćim putnicima, sa srpskim pasošima, koji čine polovinu putnika, da brže prođu kontrolu. I do četiri puta brže prolaze putnici ukoliko postoji automatsko očitavanje pasoša, pa će već ovog leta biti bolja organizacija - rekao je on. 

S druge strane, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije saopštio je sa su njihovi inspektori po hitnom postupku sproveli vanredni inspekcijski nadzor, da su uzeli izjave od zaposlenih na beogradskom aerodromu, posle čega je utvrđeno da je došlo do propusta osoblja zemaljskog opsluživanja.

BONUS VIDEO:

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading