TRGOVCI MANIPULIŠU CENAMA Potrošači tek kada dođu na kasu shvate da su upali u zamku!
Tanjug/Tanja Valić

Potrošači kažu da je dara prevršila meru, jer mnogi trgovci, osim štancovanja viših cena, gledaju da na svaki mogući način zakinu potrošače.

Najbezobraznije je ponašanje trgovaca u vreme takozvanih penzionerskih dana.

Za vreme tih dana, koji su dva puta mesečno, u vreme kada najstariji primaju penzije, nude se razne akcije koje praktično ne postoje. Penzioneri ne mogu da dobiju popust od 10 odsto na meso, suhomesnate proizvode i sireve. Neki nude kupone s jeftinijom robom a baš tada snize cene tih proizvoda iz kataloga, tako da opet ne može da se iskoristi popust. Sve je više proizvoda manje gramaže sa istom cenom.

Tako na primer, pakovanje sa tri viršle košta isto kao i sa četiri, oko 120 dinara, a na sniženju je samo deset dinara jeftinije. Začin za kuvanje sada može da se nađe u količini od 350 grama umesto 400, a cena je, ista kao i za veće pakovanje.

ZAKIDAJU KUPCIMA

Petar Bogosavljević, predsednik Udruženja potrošača Beograd  navodi da su cene, pre svega hrane, povećane svuda u svetu, ali da je manipulacija naših trgovaca prevazišla sve mere.

– Vrlo često se zakida na količini, manipuliše se s cenovnicima. Roba se stavlja na mesta koja su označena da su na akciji, a zapravo nisu, pa kad se dođe na kasu, odnosno sve plati i pogleda račun, potrošač shvati da je prevaren. To nikako ne bi smelo da se događa, a građani mogu da podnesu žalbu inspekciji. Šta će ona i kada učiniti, to ne znamo – kaže Bogosavljević. On ističe da veliki trgovinski lanci moraju da se drže dobrih poslovnih običaja.

– Kod nas kupac nije na prvom mestu. Njemu se ne ugađa, nego naprotiv, zloupotrebljavaju se sva njegova osnovna prava – ističe Bogosavljević.

 

Komentari (0)

Loading