KAD BI SVAKO POVEZAO KOMŠIJU VOZILA BI BILO MANJE Postoje dva predloga za smanjenje saobraćajnih gužvi u glavnom gradu
Tanjug

Čini se da ni najbolja signalizacija ne bi mogla da reši ovaj problem.

Mic po mic, uz zvuke sirene, tako se vozi na raskrsnici Vojislava Ilića i Vladimira Tomanovića koja vodi na auto-put.

Tu su vozači svakoga dana u jutarnjim i popodnevnim časovima na mukama.

Prof. dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta kaže da se ne može fizički smanjiti broj vozila, on se čak i povećava, ali se može uraditi nešto što je Beogradu neophodno a to je da se povećavaju velike parking garaže, bilo pravljenjem garaža kao kod "Beograđanke" ili pravljenjem tržnog centra.

"Ima jedan deo koji nepopularan, koji mislim da Beograd u ovom trenutku ne bi mogao da primenjuje. To je naplata ulaska u centar. Od 9 sati ujutru do 22 sata ulazak u centar se naplaćuje tako da niko ko nema razloga da uđe u centar, ne ide", kaže Vujanić.

Ako bi svako od nas povezao komšiju, vozila bi bilo manje, tvrde stručnjaci.

"To se radi na način na koji su Englezi prvi predložili i primenili - da se dozvoli upotreba žute trake i vozačima vozila gde ima tri ili više putnika. Onda na posao jedan vozi drugu trojicu, drugi dan drugi, treći dan treći, ali se u stvari smanji broj vozila, bar prepolovi u odnosu na onaj koji imamo u vršnom periodu", kaže Vujanić.

Dok i kod nas ne postane navika da na posao povezemo kolegu ili komšiju, vozačima jedino preostaje da budu strpljivi.

Komentari (1)

Loading