Otvorena izložba „Samoodrživi grad” sa 25 ideja za korišćenje podzemnih struktura (FOTO)
Foto: Printscreen

Na izložbi je predstavljen projekat o korišćenju podzemnih struktura Beograda, čiji je autor pomenuti arhitekta, a koji je ove godine u velikoj konkurenciji izabran da predstavlja Srbiju učešćem na prestižnom Bijenalu arhitekture i urbanizma u Seulu, Koreji. 

Ova ideja, naveo je prilikom otvaranja izložbe Stojčić, znači drugačije shvatanje prostora. 

– Beograd nema raspoloživih prostora za dramatično širenje, što je autor i zapazio, te se njegov koncept zasniva na tome da glavni grad treba da siđe i ispod „kote nula”, odnosno u podzemlje. To je prostor koji je primeren za različite sadržaje. Primera radi, uskoro započinjemo projekat metro sistema, koji će u oko 96 odsto svoje trase ići pod zemljom. Metro stanice, kojih će u prve dve linije biti više od četrdeset, zamišljene su kao funkcionalne. Autor se bavio jednim drugim gradskim projektom, tunelom koji će povezivati savsku i dunavsku obalu, koji za prevashodni cilj ima da skrati vreme putovanja kroz centar grada, ali i da se automobilski saobraćaj umanji na ovom prostoru, čime će se smanjiti i zagađenje. S druge strane, omogućiće se i proširenje pešačkih zona, što je jedna od najvažnijih strateških stvari u saobraćajnoj hijerarhiji u Beogradu – naveo je Marko Stojčić.

Iz perspektivne podzemne arhitekture, pojasnio je Stojčić, upravo je pešak taj koji najbolje može da komunicira sa nadzemnom arhitekturom. Glavni urbanista je ukazao da su ove ideje u skladu da svetskim trendovima i pozvao investitore da razmisle o ovakvom vidu buduće izgradnje.

 

Dangubić je izrazio veliku zahvalnost Gradu na podršci i precizirao da je na ovom mestu predstavljeno 25 projekata, odnosno jedan generisani projekat urbane strukture, hibridnog sadržaja, koji povezuju infrastrukturu sa svim ostalim aspektima života. 

– Koncept „samoodrživog grada” jeste zadatak svakog grada. Beograd je kroz istoriju opstao i meni je kao metropola, sa svim kapacitetima i potencijalima, bio povod za ovaj projekat. Zaslužuje najbolju arhitekturu i urbanistička rešenja, zbog čega prikazujemo pravu lepezu ideja, koje mogu da se iskoriste – istakao je Dangubić.

Autor je precizirao da je u ovom saobraćajnom tunelu predviđeno trinaest stanica. Automobilski saobraćaj je spušten pod zemlju, a onda su kreirani objekti tranzicije kojima se ljudi penju ili spuštaju. Tako je, primera radi, dato trinaest garaža kojima se pristupa sa dna, a ne sa površine, naveo je autor izložbe. 

Izložba će biti otvorena građanima za posetu do 31. oktobra 2021. godine u „Galeriji Beograd”. 

Komentari (0)

Loading