Najplaćeniji direktor se bahati, pa preti!

Ivana Žigić | vesti 2016-10-20 21:39:01 2016-10-20 21:39:01

Sramota! Deo zaposlenih u Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA), koji inače imaju ekstremno velike plate, koristi službena vozila i u privatne svrhe, što je odobrio sam direktor tog preduzeća Radojica Rovčanin. Na sve to, oni čak i ne plaćaju porez po tom osnovu!

Vesna Lalić

Naime, odlukom direktora SMATSA, jedan broj službenih vozila, od ukupno 88, dat je na korišćenje zaposlenima, koji ih koriste 24 sata dnevno, 365 dana godišnje! Naravno, sve troškove za ta vozila (gorivo, registracija, osiguranje, održavanje, gume i njihova zamena) plaća SMATSA. Iako je zakon predvideo ovakvu mogućnost, propisao je i obaveze kako poslodavca, tako i zaposlenih kojima su vozila data.

Milionska plata

Zanimljivo je da Radojica Rovčanin slovi za jednog od najplaćenijih direktora u zemlji. Tako on mesečno prima 1.031.251 dinara. To ga nije sprečilo i da, recimo, jednokratno uzme i više od 200.000 dinara za korišćenje godišnjeg odmora.

- Poslodavac je u ovom slučaju dužan da pojedinačno vrši obračun i uplatu dela doprinosa mesečno, što SMATSA pak ne radi, dok zaposleni ima obavezu da u prijavi godišnjeg poreza prijavi i korišćenje službenog vozila, te da i po tom osnovu iskaže prihod i plati porez jer koristi automobil za službene i privatne potrebe - objašnjava izvor „Alo!“.

Kako dodaje, budući se radi o osobama koje imaju zaista velike plate, sve su obavezni da podnesu godišnje poreske prijave po kojima im Poreska uprava obračunava poresku obavezu.

- Ipak, nikada niko iz SMATSA nije prijavio korišćenje službenog vozila u poreskoj prijavi, iako koriste službena vozila godinama, a samim tim nije ni platio porez u skladu sa zakonom. A i zašto bi kada im firma ne obračunava mesečne doprinose po tom osnovu i na taj način skriva tu činjenicu od Poreske uprave. Ovakvim postupanjem firme i pojedinaca, krši se zakon i nanosi šteta državnom budžetu - napominje naš sagovornik.

On ističe i da je Nadzorni odbor (NO) SMATSA više puta skrenuo pažnju direktoru na ove propuste, ali da su ta upozorenja ostala prazno slovo na papiru.

- Nadzorni odbor je polovinom prošle godine takođe naložio da se službena vozila SMATSA moraju obeležiti nalepnicama na vratima, folijama ili na neki drugi prikladan način, ali ni taj nalog nije do sada ispunjen, iako je takvu obavezu odredila Vlada Srbije za sva vozila u vlasništvu svih državnih institucija, uključujući i sva državna preduzeća, u koja spada i SMATSA - zaključuje sagovornik „Alo!“.

No, i pored nedvosmislene odluke koju je doneo direktor SMATSA, on za „Alo!“ negira da iko od zaposlenih koristi automobil u privatne svrhe.
- SMATSA sva vozila koristi isključivo u službene svrhe. Niko ih ne koristi, pa ni ja, u privatne svrhe, niko ne ide na godišnji odmor službenim automobilom, niti radi bilo šta drugo privatno - poručio je Rovčanin za „Alo!“, te odmah zatim „posavetovao“:

- Ja ću sada pokrenuti tužbu protiv Nadzornog odbora koji iznosi poverljive podatke u javnost. Ako nešto imaju, neka to prijave finansijskoj inspekciji, a ne da podatke koji su službena tajna puštaju u javnost. Mi smo ustanova od posebnog značaja, a i vas ću tužiti jer ne smete to da iznosite u javnost - poručio nam je Rovčanin.

 

Sebi nabacio najbolje

Radojica Rovčanin, direktor SMATSA, protiv koga se trenutno vodi i sudski spor zbog seksualnog uznemiravanja koleginice, koristi vozilo „leksus“, koje je plaćeno skoro 140.000 evra, kao i džip „tojota lend kruzer“ od 5.000 kubika, prenosi naš izvor.

Expand player
Pogledajte više