Novi nemačko-francuski borbeni avion od 100 milijardi evra zastariće pre nego što se pojavi
Tanjug/ Jovo Mamula

 

Eksperti Bundesvera navode da niz tehnologija važnih za taj projekat neće biti završen na vreme, i dodaju da novi avion-lovac više odgovara interesima francuske industrije, nego Nemačkoj, kojoj će biti teško da razvija svoju tehnologiju u sklopu projekta, piše nemački „Špigl“.

Nemačka kancelarka Angela Merkel i francuski predsednik Emanuel Makron održali su onlajn sastanak u petak, na kom su razgovarali i o projektu novog borbenog aviona.

Oboje su zaključili da su pregovori o avionu bili teško, ali da su problemi prevaziđeni.

U projektu razvoja aviona lovca FCAS pored Nemačke i Francuske, učestvuje i Španija. Planirano je da zameni nemački „eurofajter“ i francuski „rafal“.

Međutim, novi avion je u redovima Bundesvera već dobio negativne ocene, navodi „Špigl“. Po mišljenju eksperata, nemačka strana zapostavila je sopstvene interese u korist francuskih. Stručnjaci tvrde da će rezultat toga biti lovac čija tehnologija neće biti u skladu sa vremenom kada će se pojaviti.

„Špigl“ navodi da su pojedine strukture Bundesvera napisale izveštaj na 22 strane o dogovoru za razvoj novog lovca. U tom izveštaju govori se da je nužno preispitati tehničke aspekte dogovora. Izveštaj ukazuje i na rizik od toga da najvažnija tehnologija neće biti razvijena na vreme ili u neophodnom obimu.

Stručnjaci objašnjavaju i da je za prvo ispitivanje modela novog aviona korišten motor francuskog „rafala“, iako je motor „eurofajtera“, koji je razvila nemačka kompanija MTU, snažniji. Na taj način, kako tvrde, projekat više odgovara francuskim interesima, jer će omogućiti njihovoj industriji da se razvija, dok to neće biti slučaj sa nemačkom industrijom.

U nemačkom Ministarstvu odbrane navode da je taj izveštaj zanemario političku važnost dogovora o razvoju novog aviona, iako i sami priznaju rizike i probleme u vezi sa tim projektom, navodi „Špigl“.

Komentari (0)

Loading