automehaničar
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Svi vozači znaju koliko odlazak kod automehaničara može da bude stresan – pogotovo kad niste sigurni šta stvarno treba popraviti. U takvim situacijama, neki majstori umeju da iskoriste neznanje vlasnika i predlože radove koji nisu neophodni. Zato je važno tražiti objašnjenje za svaki račun i informisati se unapred.

Upravo je jedna takva situacija izazvala veliku raspravu na Redditu. Korisnik je podelio svoje iskustvo nakon malog servisa: zamenjeni su svi filteri, ulje, potrošni delovi trapa, zadnji diskovi i kočnice.

Iako je sve delovalo rutinski, račun je bio šokantan.

„Ubacio sam iste delove u korpu online i ispalo je 500 evra. Mehaničar mi naplatio 820 evra delove i 180 evra ruke. Jednostavnom računicom – čovek je za pola dana posla zaradio 500 evra“, napisao je korisnik.

Komentari su se nizali.

„Otvori i ti servis, šta da ti kažem – svi smo u istim go*nima“, napisao je jedan.

Drugi je upozorio:

„Neki varaju ljude strašno, a pitanje je i da li stvarno menjaju deo. Meni je jedan tražio duplo – našao sam drugog i platio upola.“

„Donesi svoje delove“

Mnogi su dali praktičan savet:

„Ubuduće donesi svoje delove. Ako ti ne da da doneseš, idi kod drugog.“

Ali stiglo je i upozorenje:

 „Većina to neće da radi. Ako doneseš pogrešan deo – auto stoji na dizalici, smeta, a posao nije gotov.“

Šira slika problema

Rasprava je otišla i u društvenu temu:

„Dokle god roditelji guraju decu u ekonomiju, pravo i akademije, majstori će da budu retkost – i naplaćuju koliko hoće. Posla imaju preko glave.“

Neko je dodao:

„Prosečan auto u Hrvatskoj stariji je od 12 godina, a ljudi daju 1000 evra za servis? Nikakve šanse.“

„Servis je biznis“

Drugi korisnik je podsetio:

„Cilj servisa je da zaradi. Marža pokriva poreze, opremu, alate, zaposlene.“

Originalni autor ipak nije oduševljen:

„Na kraju se 90% posla svodi na – skini, stavi novi. Ja sam kao laik uradio mali servis za 40 minuta. Satnica 50–60 evra – ok. Ali 500 evra za pola dana? Nerealno.“

Ova rasprava pokazuje koliko su vozači osetljivi na cene servisa, posebno kada se radi o rutinskim popravkama i delovima koji se lako nabavljaju. Dok jedni kažu da je to normalno poslovanje, drugi vide pohlepu i prevaru.

Kao i uvek – sve zavisi od majstora. Iskustvo i poštenje i dalje odlučuju da li će račun biti razuman… ili „astronomija“.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading