avion
Foto: Printscreen/Foto: Pexels

Kada je tajlandski glumac i pevač Ruangsak Lojčusak video vest o padu aviona Er Indije 12. juna, jedan detalj mu nije promakao.

Jedini preživeli bio je na sedištu 11A – istom broju kao i on kada je preživeo smrtonosni pad pre skoro 27 godina.

„Preživeli u padu aviona u Indiji. Sedeo je na istom sedištu kao i ja. 11A“, napisao je Ruangsak na Fejsbuku o slučajnosti koju ljudi sada ne prestaju da komentarišu na mrežama.

Let AI171 Er Indije srušio se ubrzo nakon poletanja iz Ahmedabada 12. juna. Od 242 osobe u Boingu 787-8 Drimlajner, preživela je samo jedna osoba– gospodin Višvaš Kumar Rameš, britanski državljanin.

Izbačen iz aviona tokom udara, 40-godišnjak je zadobio višestruke povrede, ali je uspeo da se udalji od olupine i uđe u kola hitne pomoći koja su čekala.

 

Govoreći iz bolnice, preživeli Višvaš Kumar Rameš je indijskim medijima rekao:

- Neko vreme sam mislio da ću i ja umreti. Ali kada sam otvorio oči, shvatio sam da sam živ i pokušao sam da se otkopčam sa sedišta i pobegnem odatle, što je dalje moguće.

avion

Shuterstoock

 

 

Pre skoro 30 godina, u decembru 1998. godine, Ruangsak je imao samo 20 godina kada se avion kompanije Taj ervejz srušio dok je pokušavao da sleti na aerodrom na jugu Tajlanda.

Ruangsak, poznat pod imenom Iron Bones, preživeo je nesreću u kojoj je poginula 101 osoba. Sedeo je na sedištu 11A.

Pevač je kasnije, tokom godina, javno govorio o traumi i krivici koju je osećao. Navodno je odbijao da leti skoro čitavu jednu deceniju, a život nakon što je preživeo nesreću nazivao je - „drugim životom“.

Kada je nedavno na mrežama otkrio da je i on sedeo na sedištu 11 A kada je došlo do nesreće - internet je eksplodirao.

Avion

Miguel Lagoa / Shutterstock.com

 

 

Iako se mesto 11 A, koje se nalazi pored funkcionalnog izlaza za slučaj opasnosti pokazao ključnim za spašavanje, stručnjaci imaju posebno objašnjenje.

- Svaka nesreća je drugačija i nemoguće je predvideti preživljavanje na osnovu položaja sedišta - rekao je gospodin Mičel Foks, direktor Američke fondacije za bezbednost letenja.

 - Raspored u različitim avionima se veoma razlikuje i ono što se smatra dobrim položajem u jednoj konfiguraciji možda neće biti u drugoj - rekao je gospodin Ron Barč, predsednik australijske kompanije AvLaw Aviation Consulting.

stjuardesa u avionu

Shuterstoock

 

 

- U ovom konkretnom slučaju, pošto je putnik sedeo pored izlaza za slučaj opasnosti, ovo je očigledno bilo najbezbednije sedište tog dana - dodao je.

Objasnio je i da je 11 A najbezbednije sedište u Boingu 787. 

S druge strane, stručnjaci za bezbednost u vazduhoplovstvu podsećaju putnike da preživljavanje često manje zavisi od sreće, a više od pripremljenosti putnika. 

Slušanje bezbednosnog brifinga, identifikovanje najbližeg izlaza i praćenje uputstava posade bez odlaganja može značajno poboljšati šanse putnika u kriznim situacijama. 

Možda je primamljivo posmatrati 11A kao čudotvorno sedište. Ali u svetu bezbednosti u vazduhoplovstvu, svaki pad je drugačiji – i preživljavanje se svodi na mnogo više od broja, napominju stručnjaci, prenosi Straitstimes.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading