automobili
Foto: Printscreen/Foto: Printscreen

Sve više polovnih automobila na domaćem tržištu dolazi iz zemalja poput Slovenije, Italije, Holandije i Nemačke – ali sa njima često stižu i brojne prevare. Iako kupci veruju da uvozni automobili nude bolji kvalitet, istina je često suprotna. Jedan od najčešćih trikova je vraćanje kilometraže, čime se vozilu veštački diže cena, a kupci dovode u zabludu.

Automobili iz Evrope – privlačni, ali i rizični

Većina polovnjaka koji danas voze po srpskim ulicama prethodno su služili svoje vlasnike u Zapadnoj Evropi. Najviše ih dolazi iz Italije (20,7%), Francuske (20%), Nemačke (11%), Švajcarske (10,4%) i Belgije (7,4%), pokazuju podaci kompanije carVertical, specijalizovane za istoriju vozila.

– Marki poput „Fijata“, „Renoa“ i „Pežoa“ ima najviše upravo zbog njihove popularnosti u Srbiji. Italija nudi veliki broj vozila, dok su francuski automobili često iz leasing sistema i redovno servisirani – kaže Matas Buzelis iz carVerticala.

Nemci i Švajcarci nude širi izbor luksuznijih i bolje održavanih vozila, dok su belgijska i holandska vozila cenjena zbog strogih propisa o tehničkoj ispravnosti.

Iza sjaja uvoza – opasne zamke

Ipak, sjaj uvoznih vozila često skriva ozbiljne nedostatke. Najveći problem jeste manipulacija brojačem kilometara. Automobili koji su prešli stotine hiljada kilometara na papiru izgledaju kao da su tek izašli iz salona. Tu praksu najčešće sprovode lokalni preprodavci – da bi vozilo prodali po višoj ceni.

Prema istraživanju carVerticala, najveći procenat automobila sa lažnom kilometražom uvezen je iz Slovenije (6,8%), Italije (6,7%), Holandije (6,1%), Nemačke (5,1%) i Švajcarske (3,6%).

Problem je što je teško dokazati gde je došlo do manipulacije – u zemlji porekla, ili po dolasku u Srbiju. Zbog nepostojanja zajedničke baze podataka između evropskih zemalja, prevarantima posao postaje još lakši.

– Nedostatak međunarodne razmene podataka otvara prostor za brojne prevare. Mnogi ni ne znaju da voze automobil koji je bio havarisan, ukraden ili sa ozbiljnim kvarovima. Transparentnost na tržištu je ključ, a dok je nema – kupci su nezaštićeni – upozorava Buzelis.

Kako da se zaštitite kao kupac?

Uvoz ne mora nužno biti loš – ali zahteva dodatnu pažnju. Stručnjaci preporučuju sledeće korake pre kupovine:

Proverite istoriju vozila putem specijalizovanih servisa

Zatražite originalne servisne knjižice

Insistirajte na tehničkom pregledu kod nezavisnog mehaničara

Budite sumnjičavi prema „predobrim ponudama“

U svetu polovnjaka, ono što na prvi pogled izgleda kao odlična prilika – često može biti skupa greška.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading