MNOGI VOZAČI NISU SVESNI RIZIKA Ovaj uređaj u automobilu je opasniji od vožnje pod dejstvom alkohola
Danas gotovo svaki automobil ima multimedijalni sistem, ali istraživanja pokazuju da on može biti čak opasniji od vožnje pod dejstvom alkohola ili droge.
Svi smo svesni opasnosti upotrebe telefona tokom vožnje, kao i opasnosti od vožnje pod uticajem alkohola. Međutim, nedavna istraživanja pokazuju da multimedijalni sistemi u automobilima mogu predstavljati jednako ozbiljan rizik.
Opasnosti i rizici upotrebe multimedije u automobilu
Istraživanje organizacija IAM Roadsmart, FIA i Rees Jeffries Road pokazalo je da ekrani infotainment sistema mogu značajno povećati vreme reakcije vozača, čak i više nego konzumacija alkohola ili marihuane. Korišćenje ekrana osetljivih na dodir utiče na vreme reakcije više nego slanje poruka tokom vožnje. Vreme reakcije se produžava toliko da bi vozači morali da održavaju bezbednosnu udaljenost koja je ekvivalentna dužini pet automobila. Korišćenje infotainment sistema zahteva skretanje pogleda sa puta na čak 16 sekundi, što znači da vozači za to vreme prelaze više od 500 metara pri brzini od 110 km/h.
Tokom istraživanja, vozači su učestvovali u tri probne vožnje koje su analizirale uticaj sistema kao što su Apple CarPlay i Android Auto. Prvo su vozili bez korišćenja sistema, zatim su koristili samo glasovne funkcije, a u trećoj vožnji koristili su ekran osetljiv na dodir. Iako su glasovne funkcije bile ometajuće, korišćenje ekrana osetljivog na dodir značajno je smanjilo koncentraciju vozača. Iako su vozači bili svesni smanjene pažnje, i dalje su imali problema sa održavanjem bezbednog rastojanja od drugih vozila i pravca vožnje, a reakcije su bile sporije na iznenadne situacije.
„Ometanje pažnje vozača je faktor koji doprinosi trećini svih saobraćajnih nesreća u Evropi svake godine“, izjavio je Nil Greg, šef istraživanja u IAM RoadSmart-u. „Iako su prethodne studije pokazale da Apple CarPlay i Android Auto nude bolje iskustvo u odnosu na tradicionalne dugmadi, rezultati ovog istraživanja izazivaju zabrinutost i postavljaju pitanje kako se razvijaju i koriste ovi sistemi.“
Zbog toga se pozivaju proizvođači automobila i relevantne organizacije da sprovedu dodatna istraživanja kako bi se razvili standardi koji bi smanjili ometanje vozača, dok se vozačima savetuje da koriste ove sisteme na najbezbedniji mogući način, što znači da sva podešavanja treba obaviti pre početka vožnje.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)