POLOVNI AUTOMOBILI POSKUPELI ZA 25 POSTO Kupuje samo ko mora, cene i dalje rastu
Foto: Tanjug/JADRANKA ILIĆ (STF)

- Svako deveto vozilo ima vraćenu kilometražu. Prosečna mera vraćanja je 54.603 kilometara. Na ovaj način, kupac faktički preplaćuje vozilo. Problem je istovremeno i dalje planiranje održavanja, jer nije isto da li vam je polovnjak prešao 200.000 kilometara ili 50.000 više - navode iz carVerticala.

Polovni automobil kupljen prošle godine u januaru, u decembru je mogao da se proda za 25 posto više, a toliko su u proseku porasle cene polovnih automobila. Rast cena je najavljen i ove godine.

Lažiranje kilometraže i u svetu

Pojava skrivanja pravih vrednosti kilometraže je prisutna svuda u svetu. Što se tiče Evrope, najtransparentnije tržište imaju zemlje Zapadne Evrope, potom Centralne Evrope, dok Istočna Evropa ima najmanje transparentno tržište. Smanjenju transparentnosti doprinosi inflacija, ekonomska kriza i drugi problemi na tržištu. piše Blic.rs.

Italija ima najmanji procenat oštećenih automobila po Indeksu – 16,6 odsto. Procenat kompromitovanih automobila je takođe relativno nizak – 11 odsto, a samo 32,1 odsto vozila u zemlji se uvozi.

Kako otkriti prevaru?

Iako su se prodavci izveštili u lažiranju podataka, parametara i fizičkih oštećenja, ipak ih je moguće otkriti. Pre svega dobro se raspitajte o modelu koji kupujete.

Prosečan automobil prelazi između 10 i 20 hiljada kilometara godišnje. Kilometrža polovonog automobila ne bi trebala da bude ispod te granice. To je jasan pokazatelj da nešto nije u redu. 

Takođe, ako je automobil mnogo prešao i star je nekoliko godina, savršena farba nije moguća i verovatno je na taj način prekivena rđa. Proverite motor, kao i stanje unutrašnjosti vozila. 

Poskupljenje polovnih automobila

Zbog nedovoljne proizvodnje novih vozila, mnogi ljudi se odlučuju za polovnjake.

U Srbiji je poskupljenje više od 25 posto, a stabilizacija na tržištu polovnih vozila očekuje se 2024. godine. U Srbiji se najviše kupuju polovna vozila koja su proizvedena između 2005. i 2010. godine, a 80 posto prodatih korišćenih vozila je starije od deset godina.

Zbog poskupljenja automobila na globalnom nivou automobili su postali luksuz. Više cene su bili glavni faktor u ukupnim inflatornim pritiscima s obzirom da 40 posto američkih domaćinstava kupuje automobil svake godine. 

 

 

 

 

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading