NEMA POTREBE DA MAJSTORU DAJETE PARE Evo šta na automobili možemo sami da promenite
Foto: Printscreen/autoregistracija.com/

Čak i najpouzdaniji automobili ponekad dožive kvar. Na vozaču je naravno, da takve stvari prevenira, koliko je u njegovoj moći.

Možete da promenite filtere za vazduh, unutrašnjost i ulje, možete dodati ulje, antifriz i tečnost za pranje vetrobranskog stakla. Prošla su vremena kada su mnogi naši rođaci, komšije, održavali automobile iz hobija.

Savremeni automobili su neprobojne tvrđave skupe elektronske opreme, a jedan pogrešan potez može dovesti do domino efekta nemilih događaja koji će samo povećati račun u majstora.

Šta zaista možemo da uradimo na automobilu?

Ako je vaš ljubimac opremljen ksenonskim svetlima, one rade na naponu do 20.000 volti, pa je kopanje po njima opasno. Čak i zamena baterije u nekim automobilima dovodi do potrebe za reprogramiranjem prozora, pa čak i elektronskog daljinskog ključa, čije prisustvo je takođe neophodno za pokretanje motora.

Ako želite da promenite običnu sijalicu u glavnim farovima, često ćete morati da se pozivate na uputstvo za upotrebu, naoružajte se strpljenjem i uklonite nekoliko delova pre nego što dođete do svetala. Cilj je da vas demotivišemo i damo službama dodatni posao. Najnovija direktiva EU naglašava da zamena sijalica ne sme da bude komplikovana, ali je to siva zona – što znači „ne sme da bude”.

Možete da promenite filtere za vazduh, unutrašnjost i ulje, možete dodati ulje, antifriz i tečnost za pranje vetrobranskog stakla. Čak i sa promenom guma, stvari nisu tako jednostavne. Ako su opremljeni pasivnim sistemima za nadzor pritiska u gumama (brzina rotacije točkova se meri preko ABS sistema), onda nastavite sa promenom, ako su, pak, opremljeni aktivnim sistemima (posebni senzori u svakoj gumi), nakon menjajući gume u sopstvenom aranžmanu, verovatno neće funkcionisati.
 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (1)

Loading
Začvo

12.12.2022 19:03

Ulje u motoru nenojte sami da menjate. Treba vam kanal ili dizalica kako biste odvrnuli zavrtanj na karteru, a osim toga treba vam i alat za odvrtanje filtera za ulje, a treba i da umete da na kraju vratite i zategnete zavrtanj na karteru, ni peviše, ni premalo, sa ili bez bakarne šajbne (u zavisnosti od modela automobila). osim toga, ispod kartera obično se nalazi tzv. šuz-pleh (danas palstični), koji treba demontirati, apotom montirati. Sijalice možete sami da promenite, ukoliko su vam u autoservisu pokazaili kako se to radi, na primer kako se skida far (i vraća na mesto). Ukoliko ne umete, onda morate da platite nekome ko to ume da uradi. Gume nemojte ni da pomišljate sami da menjate, naparavićete višestruko veću štetu nego korist. Dolivanje tečnosti (osim u menjaču) možete sami da obavite, ukoliko ima potrebe. Najčešće (u 95% slučajeva) nema potrebe za tim. Možda iam potrebe da dolijete pola decilitra destilovane vode u prelivni sud rashladne tečnosti, jednom godišnje, leti, kad su velike vrućine. I to je sve.