ŠTA KAD VAM SE "SMRZNE" NAFTA U AUTU Evo kako zaštititi dizel motor na niskim temperaturama
Printskrin

Benzinske pumpe u novembru prelaze na takozvani zimski dizel, jer se na temperaturi od minus 7 stepeni stvaraju takozvani parafinski kristali koji mogu da zapuše sistem za gorivo i filter. Zimski dizel sadrži posebne aditive koji obezbeđuju zaštitu od smrzavanja do minus 20 stepeni.


Ali to nije uvek dovoljno, čak i pre nego što se dostigne oznaka od minus 20 stepeni, mogu se formirati prvi kristali. U najgorem slučaju, to može prouzrokovati skupa oštećenja, na primer injektora. Da bi se ovo sprečilo, mnoga savremena vozila imaju posebne sisteme grejanja koji štite sistem za gorivo. Ali ako temperature drastično padnu, ova zaštita takođe može propasti.

Kako zaštititi dizel od mraza?


Zaštićeni parking prostor - najbolji način da održite protok goriva je da parkirate automobil na mestu zaštićenom od hladnoće. Dakle u garaži. Ako to nije moguće, poslužiće drugo što je moguće zaštićenije polje. Aditivi – da bi zimski dizel što duže ostao tečan, u njega se dodaju određeni aditivi.

Da bi vaše dizel vozilo bilo spremno za rad na veoma niskim temperaturama, kao preventivu možete dodati aditive u gorivo. Međutim, trebalo bi da nastavite sa oprezom i obratite pažnju na odgovarajuće izdanje proizvođača. Ako dodate pogrešne supstance, možete negativno uticati na efekat podmazivanja goriva.
 


Redovno održavajte svoj dizel – voda se skuplja u filteru za gorivo i mora se redovno ispuštati. Ako se to ne dogodi, voda se može zamrznuti i začepiti filter. Pražnjenje filtera je obično deo pregleda vozila.

Šta ako je sistem za gorivo već začepljen?

Ako automobil više ne pali jer se nakupilo previše čestica parafina, sistem za gorivo se mora odlediti. Da biste to uradili, automobil mora biti parkiran na toplom mestu, na primer u radionici (tada pomaže samo vuča). Čim se sistem ponovo zagreje, čestice parafina se takođe rastvaraju - i dizel može ponovo da teče. Pored toga, filter goriva treba zameniti u radionici, piše Jutarnji list.

Koje greške svakako treba izbegavati?

Odmrzavanje sistema goriva fenom – nikada ne pokušavajte da odmrznete sistem za gorivo fenom ili sličnim predmetima. Postoji opasnost od požara.


Dodavanje benzina – u prošlosti se dizelu zimi dodavala mala količina benzina. Ovo svakako treba izbegavati u modernim automobilima jer u najgorem slučaju rizikujete velika oštećenja motora.
 

Komentari (0)

Loading