DIREKTOR FOLKSVAGENA PORUČIO Bolje da usmerite svoj bes prema Saudijskoj Arabiji
Printscreen

Folksvagen, kao i nemački im konkurenti Dajmler i BMW, suočavaju se s pretnjom pravnih tužbi Grinpisa i i DUH-a (Deutsche Umwelthilfe) ako se što pre ne obaveže na ambiciozniji plan potpunog prestanka proizvodnje vozila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem.

"Folksvagenov prelaz na električna vozila biće nemoguće ubrzati", upozorio je Herbert Dis, izvršni direktor drugog po veličini svetskog proizvođača automobila.

"Zaista smo brzi... Možemo li biti još brži? Nema šanse. Ovaj prelaz toliko je komplikovan, zahteva toliko ulaganja, i to nisu samo problemi raspodele kapitala, već i ograničenja oko izgradnje postrojenja za proizvodnju baterije", kazao je novinarima Dis uoči IAA Mobiliti konferencije u Minhenu.

Folksvagen je uložio 35 milijardi evra za razvoj električnih automobila, ali aktivisti za zaštitu životne sredine zahtevaju da učini mnogo više.

Situaciju im je dodatno zakomplikovala odluka nemačkog ustavnog suda u aprilu, kojom je nemačkoj industriji naloženo da ubrza svoje planove smanjenja CO2, budući da sud smatra kako nisu dovoljni za ispunjenje ciljeva dogovorenih Pariskim klimatskim sporazumom, prenosi Jutarnji list.

To će biti "prava revolucija": Pametni, a ne električni

Folksvagen je prošle godine lansirao svoj prvi namenski električni automobil, ID.3, a u idućoj deceniji planira da lansira još nekoliko desetina modela. Međutim, njihovo prvo električno vozilo za masovno tržište, predstavljeno u ponedeljak na IAA, biće dostupno tek od 2025. godine, po ceni od oko 20.000 evra.

Dis je rekao i kako mu je jasno zašto su se proizvođači automobila našli na meti aktivista, ali im i poručio neka bolje bes usmere prema državama poput Saudijske Arabije.

U predlogu rezolucije Evropskog parlamenta o podsticajima za kupovinu električnih automobila radi smanjenja emisija CO2, izdatog početkom ove godine, poziva se Evropska komisija da ukine PDV na električne automobile u Uniji sve dok njihov tržišni udeo ne dosegne najmanje 30 odsto svih automobila, te da predvidi subvencije EU-a za kupovinu električnih automobila.

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading