Nojeva barka
printskrin youtube
Nojeva barka

printskrin youtube

Nojeva barka, Foto: printskrin youtube

Priča o poplavi koja vam je možda najpoznatija verovatno je Nojeva barka, ali daleko je od jedine priče o velikoj poplavi koju je bog poslao da uništi civilizaciju . Ispostavilo se da postoji 8 osnovnih zavera : Prevladavanje čudovišta, krpe do bogatstva, potraga, putovanje i povratak, komedija, tragedija, preporod i religiozni narod izbegavaju Božji gnev praveći veliki čamac.

Prema jednom mitu o ranoj poplavi, vavilonski bog Ea poslao je poplavu koja uništava celo čovečanstvo, osim Uta-Napištija (takođe poznatog kao Utnapištim ) i njegove porodice, koji su se bezbedno odvezli na brodu punom životinja dok se svi drugi utopaju. Zvuči poznato? Trebalo bi to učiniti: Smatra se da je vavilonska priča - urezana na 3000 godina starim glinenim pločicama, čineći deo Epa o Gilgamešu , inspirisala biblijsku verziju.

Tamo gde se razlikuje, dr Martin Vortington sa Univerziteta u Kambridgeu kaže u svojoj novoj knjizi Dupliciti in the Gilgameš Flood , način na koji je arka natovarena. Asiriolog koji se specijalizovao za vavilonsku, asirsku i sumersku gramatiku, književnost i medicinu, dr Vortington analizirao je priču od devet redova urezanu u drevne ploče, a u svom novom istraživanju tvrdi da je vavilonski narod Bog Ea prevario u izgradnju arke.

"Ea prevari čovečanstvo širenjem lažnih vesti. Kaže vavilonskom Noju, poznatom kao Uta-napishti, da obeća svom narodu da će hrana kišiti s neba ako mu pomognu u izgradnji arke ", objasnio je Vortington u izjavi .

Ono što ljudi ne shvataju je da je Eina poruka od devet redova trik: to je niz zvukova koji se mogu razumeti na radikalno različite načine, poput engleskog "sladoleda".

"Iako se čini da Eina poruka obećava kišu hrane, njeno skriveno značenje upozorava na Potop", nastavio je. "Jednom kada se arka izgradi, Uta-Napišti i njegova porodica budr plovla na brod i opstaju će sa raznim životinjama. Svi drugi će se utopiti. Ovom ranom epizodom, smeštenom u mitološko vreme, započeta je manipulacija informacijama i jezikom. To je možda najraniji primer lažnih vesti. “

Ključni lukavi bit svodi se na dva reda, koja se mogu protumačiti na nekoliko načina:

„ina šer (-) kukki“ i „ ina lilati ušaznanakkunuši šamut kibati“

Vortington u pozitivnom tumačenju govori ljudima da će „u zoru biti kukku-kolači, uveče će kiša padati na vas pšeničnim pljuskom“. U međuvremenu, postoji nekoliko negativnih načina na koje se ista rečenica može tumačiti. Dr Vortington sugeriše da bi se oni mogli tumačiti i kao:

„Pomoću uroka, pomoću demona vetra, kišiće će padati kao gusta (zrna) pšenice“, a „u zoru će kiša padati na vas mrakom (tada) u (ovom) pre -noći sumrak kišiće na vas kiša kao gusta (zrna) pšenice. "

U osnovi, čini se da su ljudi u mitu gledali na doslovni scenario „kolača ili smrti“ i tumačili ga kao kolač. U priči pomažu Uta-napishti-ju da napuni svoju arku sa životinjama i bivaju ubijeni utapanjem zbog svojih grehova. Što je vrlo loš bonton nakon što ste nekome pomogli da se spase.

"Ea je očigledno majstor reči koji ume da kompresuje više istovremenih značenja u jedan dvoličan izgovor", rekao je Vortington. U osnovi, reč je o igri gde je posledica pogrešnog tumačenja bila smrt celog čovečanstva, izuzev jedne porodice prevaranata.

Osim očiglednih sličnosti u pričama, bog mita o Gilgamešu imao je različite motive za boga Biblije.

"Vavilonski bogovi opstaju samo zato što ih ljudi hrane", rekao je Vortington. "Da je čovečanstvo izbrisano, bogovi bi gladovali. Bog Ea manipuliše jezikom i obmanjuje ljude da izvršavaju njegovu volju jer to služi njegovom ličnom interesu. "