Gradnja mostova nekada je bila daleko komplikovanija (VIDEO)

Alo.rs/B.B | Razbibriga 2020-11-19 22:55:04 2020-11-19 22:55:04

Izgradnja mosta preko vode veoma je ponekad naporan posao za građevince. Uprkos velikom tehnološkom napretku, osnove izgradnje ostale su gotvo iste još od davnina. U nastavku videće (video) kako su (kako je) građeni mostovi u srednjem veku...

Shutterstock

Tokom srednjeg veka, "privremena brana" je pravljena od nekoliko redova balvana zabijenih u blato. Ovo je napravljeno vodonepropusno pomoću blata i "ojačano" peskom. Voda je tada iz jame ispumpavana vodenim točkom.

Podzemlje je ojačavano drvenim šipovima zabijenim pomoću teških maljeva. Na ovo mesto se zatim postavlja drvena bazna rešetka sastavljena od hrastovih greda i dasaka.

Ova rešetka je bila pričvršćena velikim okruglim kamenjem, koje su bile međusobno povezane rešetkama od kovanog gvožđa. Jednom kada je temelj pripremljen, moglo se pristupiti zidanju stuba mosta.

Napokon se postavjao to jest vršilo se popločavanje pomoću tvrdih jakih stena.

Ovaj proces izrade mosta u srednjem veku je prelepo rekreirao u 3D animaciji koja je projekat Instituta za arheologiju Češke akademije nauka (CAS) iz Praga i Instituta za nacionalno nasleđe sa sedištem u Pragu.

Inače za one koji ne znaju izgradnja Karlovog mosta započeta je 1357. godine, pod pokroviteljstvom kralja Karla IV, ali je završena tek početkom 15. veka. Most ima 16 lukova i 15 stubova.Most je dugača 512 metara, a širok gotovo 10 metara.

Expand player
Pogledajte više