Nova pravila četovanja smanjuju dobit kompanija

Tanjug | Hi-Tech 2017-01-11 10:42:06 2017-01-11 10:42:06

Servisi za dopisivanje preko interneta, mogli bi da se suoče sa strožijim pravilima o načinima na koji smeju da prate aktivnosti svojih korisnika.

Profimedia.rs

Pravila će stupiti na snagu ukoliko bude usvojen predlog Evropske komisije o zaštiti privatnosti koji je danas predstavljen, javlja Rojters.

Kako se navodi, servisi će morati da garantuju poverljivost razgovora svojih korisnika i traže njihovu dozvolu za praćenje aktivnosti, kako bi im prikazivali prilagođene reklame.

Na primer, imejl servisima poput "Gmail" - a i "Hotmail" - a neće biti dopušteno da pretražuju imejl poruke svojih korisnika kako bi im prikazivali ciljane reklame, bez njihove izričite dozvole.

Većina besplatnih onlajn servisa oslanja se na marketing kako bi se finansirala, što je izazvalo strahove da bi današnji predlog mogao da pogodi te prihode.

Predlogu Evropske komisije, predviđa određena pravila koja se trenutno odnose samo na telekom operatere, ali se proširuju na internet kompanije koje nude usluge poziva i slanja i primanja poruka preko interneta, s ciljem da se zatvori jaz u zakonskim propisima između telekom industrije i većinom američkih internet giganata poput Fejsbuka, Gugla i Majkrosofta.

Onlajn oglašivači su upozorili da bi preterano stroga pravila mogla da ugroze finansiranje mnogih veb stranica i njihovo pružanje besplatnih usluga.

Kako navode, smatraju da se po informacijama koje oni koriste ne mogu identifikovati korisnici i zato ne postoji veliki rizik, zbog čega bi traženje dozvole za prikupljanje informacija svaki put bilo opterećujuće.

Expand player
Pogledajte više