Kako da nov sajt ima dobar ranking na Guglu?

Alo.rs | Hi-Tech 2019-06-05 12:06:38 2019-06-05 12:06:38

Čini se da nikada nije bilo teže postati konkurentan nego danas. Tržište je prezasićeno i izgleda kao da su ideje „presušile“, teško se može smisliti nešto novo, što niko pre nas nije uradio. Slična situacija je i na Guglu, gde za određene ključne reči najbolju poziciju imaju veliki biznisi koji su toliko jaki da je nemoguće zauzeti njihovo mesto. Kakve onda šanse ima nov sajt i da li uopšte vredi upuštati se u borbu sa „ozbiljnijim akterima na tržištu“?

PROMO

SEO

Nil Patel – američki preduzetnik, investitor i stručnjak iz oblasti internet oglašavanja smatra da vredi, da bilo koji mali biznis i mali sajt sa malo ili nimalo posećenosti može biti dobro rangiran na Guglu. Sve što je potrebno jeste mala promena perspektive.

To znači da ima nade za nove preduzetnike, a i za one čiji online biznis godinama ne uspeva da postane stabilan. Pa onda, da pređemo na stvar, šta je neophodno uraditi da bi i sasvim nov sajt mogao dobro da rangira na Guglu i bude konkurentan čak i većim biznisima?

On-page i off-page perpektiva nije više dovoljna

Očigledno je da danas u online marketingu više nije dovoljno razmišljati samo o SEO aftaktikama, linkbildingu, pa čak ni dobar sadržaj više nije garancija da će vaš sajt biti primećen. Zašto? Zato što neko drugi već ima sve što vi imate i svi zajedno ćete biti ostavljeni na drugoj stranici pretrage.

Baš zbog tog ograničenog načina razmišljanja se i čini da je danas nemoguće probiti se. Većina smatra da je neophodno samo angažovati dobru SEO agenciju, graditi linkove, redovno objavljivati tekstove i sajt će kad tad biti primećen. Savremeni marketing je mnogo više od formalnosti i u 2019. godini se traži da razmišljate kreativnije nego ikad.

Već spomenuti Nil Patel daje primer Ahrefsa, SEO alata koji je poznat svakome ko se bar malo bavi online marketingom. Danas je on svima poznat, ali pre svega nekoliko godina je čak i Ahrefs imao problem da dospe na prvu stranicu Gugla.

Radili su sve što je bilo potrebno, gradili veliku mrežu linkova, napravili odličan alat koji će mnogima pomoći da poboljšaju svoje biznise, ali nikako nisu uspevali da osvoje prvo mesto za ključnu reč „Backlink Checker“.

Onda su, napokon, shvatili u čemu je reč. Kada neko u pretraživač ukuca „Backlink Checker“ traži besplatan alat koji će odmah odraditi posao. Ahrefs je svoj alat naplaćivao. Upravo iz tog razloga nisu imali nikakve šanse da se probiju.

Nakon toga su promenili strategiju, osnovni backlink checker je bio besplatan, a ko želi mogao je preći na premium nalog i imati još bolju uslugu. Jedna ne tako velika promena je učinila da njihov alat postane jedan od najpoznatijih alata kada je u pitanju optimizacija za pretraživače. Tad su dobili ogroman broj linkova usled kojih su zauzeli prvo mesto za napomenutu ključnu reč i veoma je mala mogućnost da će neko drugi zauzeti njihovu poziciju.

Šta možemo naučiti iz datog primera?

Treba pročitati nameru korisnika

Ahrefs je saznao šta je korisniku potrebno i to su mu i omogućili. Dakle, nije stvar samo u tome da odradite dobar osnovni SEO, taj kriterijum je bio zadovoljavajući pre jedno deset godina. Danas je SEO sasvim drugačiji, jer je morao da se prilagodi potražnji, a potražnju oblikuje korisnik.

Guglu više nisu toliko bitni linkovi i algoritmi, u fokus je stavio korisnika. Šta je ono što je korisniku potrebno? Mnogi sajtovi koji su se izborili za prvo mesto su izgubili svoju poziciju, zato što je Gugl shvatio da oni ispunjavaju samo formalnu stranu SEO-a, a ti sajtovi su pravljeni za pretraživač, ne za onog ko pretražuje.

Na takvim stranicama se korisnik ne zadržava dugo, uđe, vidi da na sajtu nema ono što traži i izađe, ode na sledeći sajt. Onaj sajt na kome se korisnik najduže zadržava zaslužuje da bude prvi ili barem u prvih pet pozicija, jer odgovara na potražnju, pruža korisniku informacije koje su mu potrebne.

To znači da se mogu dobro rangirati i sajtovi koji nemaju savršeno odrađen SEO, ali da su okrenuti ka korisniku, pružajući mu kvalitetan sadržaj, informaciju ili uslugu i to tačno onu koju je korisnik i tražio.

Sa druge strane, onaj ko je obratio pažnju na sve sem na samu nameru korisnika, neće biti dobro rangiran ili će brzo izgubiti poziciju čim naiđe neko bolji.

Naravno, ovo zvuči mnogo lakše nego što je to slučaj u praksi. Konkurencija je za neke ključne reči već pročitala nameru korisnika i dobro se i stabilno rangirala. Šta raditi u tom slučaju? Da bi biznis bio uspešan ne morate biti baš prvi na Guglu, dovoljno je da vaš sajt bude u stranicama pri vrhu, iako svi težimo da budemo najbolji u onome šta radimo.

Pored toga, možete obratiti pažnju i na „long tail“ fraze (fraze koje se sastoje od tri, četiri, a nekad i deset reči), koje su obično duže od ključne reči, imaju manju publiku, ali su znatno specifičnije i pre dovode prave kupce na sajt.

Suština je da SEO ne treba više posmatrati iz on-page i off-page perspektive, nego iz perspektive samog korisnika. Što je kada bolje pogledamo sasvim logično, jer je korisnik upravo taj kome je

proizvod potreban, a Gugl je način da se do korisnika dopre. Nije dovoljno samo da budete vidljivi ako nemate ono šta je korisniku potrebno. A tu su, zapravo sublimirane osnove i online i offline marketinga.

Expand player
Pogledajte više