TAČNO I PRECIZNO Uvodi se novi sistem za naplatu računa
Foto: Rajko Ristić

Javno komunalno preduzeće (JKP) "Infostan tehnologije" Beograd nakon više od 40 godina planira da uvede novi sistem obračuna i naplaćivanja usluga.

Taj novi sistem, kako očekuju u ovom javnom preduzeću, objediniće celokupni proces naplate usluga od korisnika, odnosno omogućiće pravovremeno, tačno i precizno obračunavanje svih komunalnih usluga i potpunu automatizaciju procesa, bez dodatnih aktivnosti zaposlenih.

JKP "Infostan tehnologije" Beograd krajem maja ove godine raspisalo je javni poziv za nabavku novog sistema za obračun, naplatu i upravljanje potraživanjima, koji je otvoren do 1. jula, a vrednost tog posla je 750 miliona dinara.

Popusti će ostati!

Novi sistem će zadržati popuste koji se nude korisnicima, a to se može zaključiti iz teksta javnog poziva gde se u tehničkoj specifikaciji navodi da mora da omogući funkcionalnost standardnih popusta.

- 5 odsto za korisnike u prvom mesecu fakturisanja u kome ispune uslov za standardni popust

- 6 odsto za prvi mesec fakturisanja koji sledi niz od šest uzastopnih meseci ostvarivanja prava na pet odsto

- 7 odsto za prvi mesec fakturisanja koji sledi niz od šest uzastopnih meseci ostvarivanja prava na popust od šest odsto.

U slučaju pokretanja postupka prinudne naplate, novi sistem mora da omogući da se u glavni dug korisnika uračunava iznos zaduženja bez subvencija.

Kao razloge za zamenu navode zastarelost postojećeg sistema obračuna jer je on rađen još 1977. ali je, iako je ažuriran 2015. godine, i dalje ostao na DOS aplikaciji i nekoliko generacija je iza aktuelnih i savremenih  platformi, a ni svojom arhitekturom i tehnologijama ne zadovoljava standard koje savremeno radno okruženje donosi.

U "Infostanu" ističu da su tokom proteklih nekoliko godina uočeni brojni nedostaci u funkcionisanju sadašnjeg sistema, a posebno problematičnim se pokazalo to što u trenutnom procesu rada ne postoji mogućnost ispravke računa za tekući mesec, kao i problem sa reklamacijama.

Naime, u postojećem sistemu unose se samo reklamacije koje su dobile pozitivan odgovor od nadležnih, dok se ostale pritužbe uopšte ne prepoznaju.

150.000 korisnika račune plaća elektronski

JKP „Infostan tehnologije“ je pre godinu dana pustilo u rad portal i mobilnu aplikaciju e.Sanduče i omogućilo plaćanje računa bez odlaska na šaltere.

Prema podacima tog preduzeća, do sada skoro 150.000 korisnika svakog meseca elektronski dobijaju i plaćaju račune objedinjene naplate jednim klikom, brojnim platnim karticama iz bilo kog mesta.

Omogućeno je i elektronsko plaćanje opomena, utuženja i reprogramiranih obaveza. Mesečni računi objedinjene naplate na ovaj način dostupni su već od prvog u mesecu.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading