SVE ZAHVALJUJUĆI JEDNOJ KAMPANJI Kako su dijamanti postali večni i ženini najbolji prijatelji
EPA/ALI HAIDER

Jedna žena kreirala je san gotovo svih ostalih, a to je da baš na njihovoj ruci ili oko vrata zasija dijamant. Pred odlazak u krevet napisala je rečenicu koja će ostati večno, baš kao i ovaj kamen.

Svi smo čuli ove fraze: „Dijamant je ženama najbolji prijatelj” od Merilin Monro, „Velikim devojkama trebaju dijamanti” od Elizabet Tejlor, ili čak „Dijamant je večan” od Meri Frensis Gereti.

SVE ZAHVALJUJUĆI JEDNOJ KAMPANJI Kako su dijamanti postali večni i ženini najbolji prijatelji

EPA/ALI HAIDER

 

Ako niste upoznati sa trećom rečenicom, „Dijamant je večan“ to je zapravo bio slogan jedne od prvih reklamnih kampanja za promociju dijamanata .

U proteklih osamdeset godina, nijedan drugi dragi kamen nije igrao tako važnu ulogu u popularnoj kulturi kao dijamanti. Od vereničkog prstena do poklona za godišnjicu, dijamanti su danas jedan od najprodavanijeg nakita na svetu. Ali kako su postali toliko popularni?

Dijamant – sinonim za ljubav i brak

Sve je počelo u Sjedinjenim Državama nakon Velike depresije. Vekovima od komercijalizacije u 14. veku, dijamant je služio kao simbol bogatstva i superiornosti, ali je tek sredinom 1930-ih kamen postao sinonim za ljubav i brak. Moderna povezanost između dijamanata i ljubavi počela je kada je Amerika tek počela da se oporavlja od Velike depresije.

Prodaja dijamanata dostigla je novu klijentelu kasnih 1920-ih i ranih 30-ih, kada su neka od najvećih bogatstava stradala od recesije. Danas tržište dijamanata globalno vredi oko 65-70 milijardi dolara, ali do 1939. veleprodaja dijamanata iznosila je jedva 20 miliona dolara.

„N.W. Ayer je sproveo opsežna istraživanja o stavovima potrošača i otkrio da većina Amerikanaca misli da su dijamanti luksuz za ultrabogate. Žene su htele da njihovi muškarci potroše novac na „mašinu za veš, ili novi automobil, bilo šta osim vereničkog prstena“, rekla je Gereti 1988. „Smatralo se da je to samo novac koji je pušten u vodu.“

Godine 1938, De Beers, međunarodna kompanija koja je tada držala suštinski monopol u proizvodnji i snabdevanju dijamantima, odlučila je da se oglašava kako bi povećala prodaju. Istraživanje koje je sprovela jedna reklamna agencija ipak je pokazalo da su dijamanti i dalje prvenstveno percipirani i rezervisani za ultrabogate.

Tek kasnih 1940-ih De Beers i njihova agencija su kreirali svoj najpoznatiji slogan. Fraza „Dijamant je večan“ koju je napisala Meri Frensis Gereti bila je kombinovana sa kampanjom usmerenom na holivudske slavne ličnosti, etablirajući se kao jedan od velikih uspeha brenda. Slogan je ostao zvanični moto De Beers-a oko pedeset godina.

Teško je zamisliti vreme kada dijamantski verenički prsten nije bio norma; danas, čak i nakon deceniju i po negativne propagande o krvavim dijamantima i uslovima rada u rudnicima, 75 odsto nevesta u Sjedinjenim Državama ih nosi, kaže Kenet Gasman, predsednik Instituta za istraživanje industrije nakita.

U roku od nekoliko godina, prodaja dijamantskog nakita porasla je za 55%. Studija koju je 1951. objavila reklamna agencija kompanije De Beers otkrila je da „tradicija vereničkog prstenja sa dijamantima postaje sve jača. Zlatari sada kažu da je devojka verena samo ako ima verenički prsten sa dijamantom.

Tokom narednih trideset godina, prodaja dijamanata iznosila je 2,1 milijardu dolara u Sjedinjenim Državama, što ovu kampanju čini jednom od najuspešnijih u istoriji modernog oglašavanja. Advertising Age, vodeća publikacija reklamne industrije, proglasila je „Dijamant je večan“ sloganom veka.

SVE ZAHVALJUJUĆI JEDNOJ KAMPANJI Kako su dijamanti postali večni i ženini najbolji prijatelji

Foto: Shutterstock

 

 

Gde su dijamanti danas?

Danas se godišnje iskopa oko 26.000 kilograma dijamanata i sintetiše oko 100.000. Sintetizovani dijamanti se prave u laboratoriji korišćenjem hemijskih procesa. Moralni i politički problemi povezani sa rudarstvom i povećana industrijska potražnja za dijamantima su u velikoj meri favorizovali upotrebu sintetičkih dijamanata, za koje se često smatra da su jednakog ili skoro jednakog kvaliteta rafinisanim dijamantima.

U 2016. godini, izvršni direktor De Beers-a je objavio da je globalna ponuda dijamanata postavljena na vrhunac, zbog rastućih troškova rudarstva. Pravi dijamanti, bilo da su novootkriveni ili pronađeni u nakitu napravljenom pre pronalaska sinteze sintetičkih dijamanata, danas se smatraju dragocenijim nego ikada.

Ukratko, dijamanti su i dalje veoma traženi u Sjedinjenim Državama i drugde. I dok dijamantski verenički prsten i dalje podstiče prodaju, trenutni trendovi ukazuju na to da je veća verovatnoća da će žene više nego ikada kupiti svoj dijamantski nakit.

Za kolekcionare i draguljare, ovi trendovi sugerišu da su dijamanti odlična investicija, svaki kupljeni komad (bilo novi ili stari) će vremenom samo rasti u vrednosti.

 

Izvor: BIZLife

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading