KONAČNO SVOJ NA SVOME Prijava za upis objekata kreće 8. decembra, VELIKE olakšice za građane sa nižim primanjima
Elektronsko podnošenje prijava po novom Zakonu o upisu prava na nepokretnostima biće omogućeno od 8. decembra do 8. februara, a procedura je, kako ističe Mladenović, skrojena tako da maksimalno olakša građanima.
Prijave, koje se podnose pod sloganom „Konačno svoj na svome“, traju 60 dana i omogućavaju da se nezakonito izgrađeni objekti upišu u katastar kroz potpuno digitalizovan i pojednostavljen postupak.
„Za podnošenje su dovoljna samo dva dokumenta — ugovor ili ostavinsko rešenje kao dokaz o sticanju, i lična karta. Time se građanima umnogome skraćuje vreme i smanjuju troškovi“, navodi Mladenović.
Posebne pogodnosti odnose se na ranjive kategorije stanovništva.
„Primaoci socijalne pomoći, ratni veterani, lica sa invaliditetom i porodice sa troje ili više dece biće u potpunosti oslobođeni troškova legalizacije, uz dostavljanje potrebne dokumentacije. U selima je naknada fiksna — 100 evra, i obuhvata i pomoćne objekte“, objašnjava.
Elektronsko podnošenje i centri za pomoć
Prijave se mogu predati u bilo kojoj opštini, bez obzira na to gde se objekat nalazi, a iste će biti moguće predati i u Poštama Srbije. Uveden je i kol-centar za najčešća pitanja, dok lokalne samouprave već pružaju tehničku asistenciju.
Shuterstoock/ilustracija
U Beogradu je otvoren i poseban uslužni centar u Ulici kraljice Marije 1, gde građani mogu dobiti informacije na šalterima u prizemlju i u kancelarijama na 15. i 16. spratu.
Pitanja se mogu postaviti i putem imejl-adrese svoj.na.svome@beograd.gov.rs, kao i putem telefona, prema rasporedu po opštinama.
Dokumenta, rokovi i visina naknade
Za prijavu je potrebno dostaviti samo dokument o sticanju i ličnu kartu. Nakon isteka roka od 60 dana za podnošenje, sledi dodatnih 30 dana za eventualne prigovore. Građani koji su zbog bolesti ili boravka u inostranstvu sprečeni da podnesu prijavu na vreme mogu dobiti produženje roka do godinu dana, uz dokaz.
Naknada za legalizaciju kreće se od 100 do 1.000 evra, u zavisnosti od površine objekta, dok u manjim sredinama ostaje fiksnih 100 evra.
„Iako država može pokrenuti postupak po službenoj dužnosti, preporuka je da građani sami podnesu prijavu kako bi imali potpuni uvid i kontrolu nad podacima“, zaključuje Mladenović.
(Ucentar)
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)