Autobus
Alo!/ Rajko Ristić
Autobus

Alo!/ Rajko Ristić

Autobus, Foto: Alo!/ Rajko Ristić

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da će ubuduće poslodavci koji isplaćuju zaposlenima naknadu za javni prevoz "na ruke", umesto da kupuju mesečne karte, morati do dokažu da je svaki dinar isplaćen tako potrošen za prevoz.

"Država je Zakonom o radu dala obavezu poslodavcima da zaposlenima isplaćuju naknadu za prevoz ukoliko ne organizuju sopstveni prevoz. Na ovaj iznos se ne plaćaju porezi, ni doprinosi i zato može da se koristi samo za prevoz. Neki poslodavci zloupotrebljavaju ovu zakonsku mogućnost, pa ovu naknadu uključuju u platu čime varaju državu jer ne plaćaju doprinose, a varaju i zaposlene kojima oduzimaju pravo na prevoz", rekao je Vesić za Tanjug.

Pročitajte još:

Zato će, istakao je, ubuduće poslodavac biti obavezan da za svaki dinar koji isplati zaposlenom na ime prevoza dokaže da je novac zaista iskorišćen za prevoz.

Goran Vesić

Tanjug/Zoran Žestić

Goran Vesić, Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Vesić je rekao da je, na zahtev grada Beograda, Ministarstvo finansija 1. februara donelo mišljenje kojim ukazuje da, ukoliko poslodavac nema verodostojne isprave na osnovu kojih dokazuje da je na adekvatan način nadoknadio trošak zaposlenog za dolazak i odlazak sa rada (npr. račun za kupovinu mesečne pretplatne karte, dnevne karte ili karte za jednu vožnju u javnom prevozu, račun za gorivo u slučaju korišćenja sopstvenog vozila…), ti troškovi mu se ne mogu priznati kao rashod.

Preporučujemo još:

Vesić je rekao da je tokom 2018. godine broj zaposlenih na teritoriji grada Beograda iznosio 717.998 lica prosečno mesečno, dok je od navedenog broja samo 114.429 zaposlenih prosečno mesečno kupovalo pretplatne karte, iako prema istraživanjima javni linijski prevoz koristi oko 47,9 odsto korisnika.

Goran Vesić

Tanjug/ Dragan Kujundžić

Goran Vesić, Foto: Tanjug/ Dragan Kujundžić

To znači da oko 250.000 zaposlenih lica koristi javni prevoz, a da ne plaća kartu, usled čega grad Beograd gubi minimalno 750 miliona dinara mesečno, ili skoro devet milijardi dinara na godišnjem nivou, pojasnio je Vesić.

"Ukoliko bi se broj prodatih pretplatnih karata povećao samo za 100.000, to bi značilo da bi od novonaplaćenog prihoda svake godine moglo da se kupi oko 180 novih autobusa, što bi značilo da bi se za 4-5 godina mogao obnoviti ceo vozni park JKP GSP ''Beograd''", zaključio je Vesić.