Saobraćaj Automobili Saobraćajna gužva Saobraćajni kolaps
Shutterstock
Saobraćaj Automobili Saobraćajna gužva Saobraćajni kolaps

Shutterstock

Saobraćaj Automobili Saobraćajna gužva Saobraćajni kolaps, Foto: Shutterstock

Takođe, od 1. novembra do 1. aprila izvan naseljenih mesta obavezno je u prtljažniku imati lance ili druga sredstva za povećanje trakcije točkova. Kada je sneg na kolovozu, lanci se montiraju na pogonske točkove, i to na onim saobraćajnicama gde je označena njihova obavezna upotreba.

U naseljenim mestima, vozila ne moraju biti opremljena lancima. U zimskoj opremi autobusa i teretnih vozila obavezna je još i lopata.

Kazne za neispravne gume su od 6.000 do 20.000 dinara, a za pravna lica od 100.000 do 800.000 dinara.

Stručnjaci upozoravaju da letnje gume na temperaturi ispod sedam stepeni gube svoju najvažniju karakteristiku, dobro prijanjanje na asfalt. Takođe, njihov zaustavni put prilikom kočenja je i do dva puta duži od propisanog traga koji ostavljaju zimski pneumatici.

Veća dubina kanala na šarama guma za zimu glavni je razlog zašto čak i najjeftiniji zimski pneumatici imaju četiri puta bolje prijanjanje nego letnji. Šare zimskih guma su tako oblikovane da sprečavaju zadržavanje snega i pojavu "akvaplaninga" (kada vozilo svojom težinom ne može da istisne vodu na putu ispod gume).

Pneumatike starije od pet godina potrebno je detaljno kontrolisati jednom godišnje.

Zimski pneumatici su bolji za upotrebu čak i kada su kolovozi suvi, a posebno ako su temperature niže od sedam stepeni.

Konstrukcija metalnog kostura zimske gume takodje je tvrđa i otpornija na mehaničke udare.

Pročitajte još: