Renault Clio
Promo
Renault Clio

Promo

Zadnji kraj je osvežen hromiranim detaljima i plastikom visokog sjaja, Foto: Promo

Spolja se, zaista, ne vide gotovo nikakve izmene, koje podrazumevaju novi izgled svetala, maglenki, branika i maske hladnjaka, što i nije toliko bitno. Važnije je da su ove promene nastale tek da bi se označile značajnije promene kad je mehanika u pitanju.

Što se tiče izgleda, u „Renou“ su bili oprezni sa promenama, jer je „klio“ redovno u vrhu prodaje modela „B“ segmenta. Zato su odigrali na kartu „veće mogućnosti za personalizaciju“, odnosno, prilagođavanje različitim ukusima i željama svakog vozača. Proširena je ponuda boja karoserije i aluminijumskih točkova, a redizajnirani „klio“ je dostupan i sa LED „pure vision“ prednjim svetlima.

Reno opis

Alo!

Foto: Alo!

Unutra, međutim, enterijer je dobio bolje materijale i za nijansu kvalitetniju završnu obradu. Kokpit je oživljen hromiranim detaljima, plastikom visokog sjaja i sa nekoliko umetaka u drugoj boji (okviri ventilacionih otvora, deo oko menjača i na oblozi vrata).

Tehnički podaci: Renault Clio Energy dCi 110

Motor 4-cilindrični, turbodizel l Zapremina 1.461 kubika l Snaga 110 KS pri 4.000 obrtaja u minutu l Maksimalni obrtni moment 260 Nm pri 1.750 obrtaja u minutu l Maksimalna brzina 194 km/h l Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,2 sek. l Pogon na prednjim točkovima l Menjač 6-stepeni, manuelni l Rezervoar 45 litara l Dimenzije 4.062/1.732/1.448 milimetara l Prtljažnik 300-1.146 litara l Masa praznog vozila 1.204 kg l Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 3,5 litara l Emisija CO2 - 90 g/km

Ponuda prostora je ostala identična, a to znači da pozadi ima dovoljno prostora za kolena i glavu putnika visokog do 1,8 metara. Izbrojali smo i dosta pregrada za sitnice, ali nam je u vožnji često smetao nisko postavljeni prednji naslon za ruke. Zapremina prtljažnika je i dalje 300 litara i može da se poveća na maksimalnih 1.146 litara.

Mnogo važniji novitet su motori. Novina je 1,2-litarski četvorocilindrični turbobenzinac sa 118 KS i 205 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnog već na 2.000 obrtaja, pa je mali „klio“ tako postao živahan i brz, što se i očekuje od gradskog automobila. Na našem testu se, međutim, našao primerak sa 1,5-litarskim dCi motorom sa 110 KS u kombinaciji sa ručnim menjačem i start-stop sistemom, koji je namenjen, pre svega, onima koji u gradskoj vožnji, uz živahnost automobila, žele da ostvare i značajnije uštede u potrošnji. Posle kratkog testiranja, motor je ostavio utisak agregata koji ima sasvim dovoljno snage za pokretanje automobila „B“ segmenta, a u poslednjoj evoluciji prilično je tih i bez puno vibracija.

„Reno“ je blago unapredio i oslanjanje, koje je i dalje „podešeno“ na komfornu vožnju. Upravljač sada pruža više povratnih informacija sa puta, ali ne očekujte čudo - sportski osećaj dobićete samo za volanom RS2 i „RS trofej“ verzija.

„Klio“ je i dalje dostupan sa TCi i dCi agregatima sa 75 KS, odnosno 90 KS, a vozači kao i do sada mogu da se odluče i za automatski EDC menjač sa dvostrukim kvačilom (6 stepeni prenosa). Cena redizajniranog „reno klija“ za srpsko tržište kreće se od 9.650 evra sa aktuelnim popustom („life“ paket opreme i 1.2 16v motor, 75 KS), dok se verzije sa testiranim motorom prodaju isključivo u najvišem „intens“ paketu opreme po trenutnoj ceni od 15.750 evra (popust 1.800 evra).