automobili granica vozači
Tanjug/Zoran Žestić
automobili granica vozači

Tanjug/Zoran Žestić

Foto: Tanjug/Zoran Žestić

To u nepovoljan položaj stavlja preprodavce polovnih automobila, prenosi DW.

- Donedavno mi je prodaja dizelaša išla odlično, a sada ih se ne mogu osloboditi zbog tih zabrana. Evo, Pasat dizel, euro 6, skoro nov automobil, ne mogu da ga prodam ni za 7.000 evra nižu cenu - govori Akajgan Hasan, vlasnik prodavnice polovnih automobila u Nemačkoj.

Prema podacima nemačkog udruženja trgovaca automobila, dizel vozilo staro tri godine, sa 45.000 pređenih kilometara, gubi polovinu svoje vrednosti.

Automobili

Alo!/ Masanori Jošida

Automobili, Foto: Alo!/ Masanori Jošida

U rukama nemačkih trgovaca trenutno se nalazi oko 350.000 novijih polovnjaka, ukupne vrednosti pet milijardi evra, koji ne mogu naći svojeg kupca.

- Svi mi govore teraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, Hrvatsku, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko - priča jedan trgovac.

To je, po prilici, ono što nemački autodileri i rade. Tokom 2018. godine na istočno i jugoistočno evropsko tržište iz Nemačke je izvezeno 226.000 polovnih vozila. To je dvostruko više u odnosu na 2013. godinu, pre Folksvagenovog skandala, kada ih je izvezeno 142.000.

Nemci sve manje kupuju dizelaše zbog zabrane, odnosno, ograničenja, tzv. ekoloških zona, koje su u poslednjih nekoliko godina uvedene u pedesetak nemačkih gradova.

Dizelašima je zabranjeno da ulaze u centar Štutgarta i Hamburgu, a prema najavama, zabrane će u budućnosti biti još i rigoroznije. Istim stopama kreću i u Milanu i Londonu.

Komentari (1)

Penzioner

04.12.2019 00:23

Svi natrag na benzin!