„Senikov“ veliki zaokret

E. A. | Saveti 2016-10-28 20:38:26 2016-10-28 20:38:26

„Senik“ više nije automobil na koji smo se navikli - „monovolumen“ je sada postao klasičan „krosover“ sa snažnim linijama i za 40 milimetara višim klirensom i standardnim točkovima od 20 inča.

promo

Da, dobro ste pročitali - 20 inča! Gde nestade onaj praktični, porodični automobil, koji je postavljao brojne „domaće zadatke“ rivalima? Stigao je u novoj formi, a mi smo jedva dočekali da ga isprobamo i vidimo da li novitet može da bude dostojni naslednik slavnih predaka...

„Reno“ sa četvrtom generacijom slavi dve decenije od pojavljivanja originalnog „senika“, monovolumena sa više namena, pa je glavno pitanje: da li je „senik“ i dalje MPV? Kabina daje odgovor - novi „senik“ je prostraniji nego ikada, bilo u klasičnoj ili „grand“ verziji, sa komotnim sedištima, brojnim pregradama za sitnice, dubokim pregradama ispred suvozača (zapremina 11,5 litara) i između prednjih sedišta... Velike staklene površine poboljšavaju preglednost u vožnji i omogućavaju sunčevim zracima da svetlom ispune kabinu. Kada na sve dodamo i opcioni stakleni panoramski krov, „senik“ bez premca ima najprijatniji enterijer u segmentu!

Vozačevo okruženje slično je i već poznato iz novog „megana“, „talismana“, „esapasa“... sa moćnim 8,7-inčnim centralnim ekranom. Ručica menjača je postavljena visoko na centralnoj konzoli. Prednja sedišta su komforna i dobro profilisana, dok su zadnja više prilagođena za prevoz dece. Odraslima će smetati mala sedeća površina, kao i nedostatak prostora za glavu, pogotovo u verziji sa panoramskim krovom. Međutim, to nije iznenađenje jer i drugi porodični modeli u klasi koriste identičan princip. Zapremina velikog i praktičnog prtljažnika je 572 litre, što je za 26 litara više nego kod „senika“ prethodne generacije. Obaranjem zadnjih naslona dobija se pod ravne površine.

Za test-vožnju iskoristili smo i 1,6 dizel sa 160 KS, automatskim menjačem i sedam sedišta, ali smo seli i za volan verzije sa 1,2-litarskim turbo-benzinskim motorom (132 KS) i nismo pogrešili. Svesni smo da će kod vozača u Srbiji pažnju privući „senik“ sa dCi agregatima, ali ovo je bila prilika da uživamo u motoru koji ima sve: radi uravnoteženo i mirno, tih je i na višim obrtajima, može da bude ekonomičan, a ima i dovoljno snage za preticanje. Vozač porodičnog automobila, dizajniranog da bezbedno prevozi decu, nema šta više da traži. „Reno“ je poradio i na upravljaču, koji je osetno brži i precizniji nego kod starog „senika“, a snažnije su i kočnice.

U ponudi je i slabija verzija 1.2 TCe agregata sa 115 KS, kao i 1.5 dCi i 1.6 dCi dizelaši u rasponu snage od 95 KS do 160 KS. Novitet je i dizel-motor „hybrid assist“, potpomognut elektromotorom (Energy dCi 110 sa šestostepenim manuelnim menjačem).
Prodaja novog „senika“ u Srbiji trebalo bi da startuje do kraja godine, kada ćemo saznati i cenu.

 

Tehnički podaci

Renault Scenic TCe 130

- Motor 4-cilindrični, benzin, turbo

- Zapremina 1.197 kubika

- Snaga 132 KS pri 5.500 obrtaja u minutu

- Maksimalni obrtni momenat 205 Nm pri 2.000 obrtaja u minutu

- Maksimalna brzina 195 km/h

- Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,4 sek.

- Pogon na prednjim točkovima

- Menjač 6-stepeni, manuelni * Rezervoar 52 litre

- Dimenzije 4.407/1.866/1.645 mm

- Prtljažnik 572-1.554 litara

- Masa praznog vozila 1.505 kg

- Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 5,8 litara * Emisija CO2 - 130 g/km

Save

Expand player
Pogledajte više