Saobraćaj, vozači,
Alo!/Vladimir Marković
Saobraćaj, vozači,

Alo!/Vladimir Marković

Saobraćaj, vozači Foto: Alo!/Vladimir Marković

On kaže da polako ono što se dešava na evropskom tržištu dolazi i kod nas pa polovni automobili u Srbiji ili drže cenu ili im cena blago raste.

Navodi da je Reno Megan 2016. godište u junu koštao prosečno oko 9,200 evra a sada oko 10.000 evra, dok je Punto iz 2008. sada skuplji za 300 evra.

- Na skok cena utiču dva faktora, prvo značajno je manja ponuda polovnih automobila iz uvoza kod nas, za pola godine uvoz je manji za 30 posto, a na placevima je dosta manje automobila i prodaju se lageri. Drugo, utiču i dešavanja na evropskom tržištu, gde potpuno neočekivano imamo rast cena polovnih automobila u Nemačkoj, Francuskoj i Italiji što su glavne zemlje odakle uvozimo - kaže on.

Koji ste automobil kupili?

 

Grković kaže da su u Evropi Opel Insignie čije je godište proizvodnje između 2013. i 2017. sada za 1,5 - 2 hiljade evra skuplji nego ranije, BMW Petica skuplji i do 2,5 hiljade evra, a Audi A4 - i do 2.000 evra skuplji sada nego pre nekoliko meseci.

On navodi da je uvoz polovnih autobila u Srbiju bio godinama na istom nivou, da se ono što se uvezlo i prodalo, te da niko nije uvozio za lager.

- Sada imamo neočekivano poskupljenje polovnih automobila u Evropi, što se može objasniti odlaganje kupovine novog automobila kod građana. Tako je na evropskom tržištu u ponudio manje polovnih automobila pre svega u kategoriji do pet godina starosti - rekao je on.

Dodao je i da je prodaja novih automobila na nivou Evrope drastično pala u ovoj godini.

- Može se očekivati da skok cena polovnih automobila u Srbiji bude izraženiji u narednim mesecima. Jer automobili koji se sada nabavljaju u Evropi će za mesec, do mesec i po dana doći na naše tržište - smatra on.

Pročitajte još: