Ne dajte da vas nasamare! Evo kako da otkrijete prevaru pri kupovini polovnog automobila (VIDEO)

Dejan Briza
Nažalost, pri takvim se popravcima, u pravilu, ide na što jeftiniju varijantu, a osim „muljanja“ s izvedbom karoserije moguće su i manjkavosti u izvedbi, poput nedostatka vazdušnih jastuka.
Zbog toga je iznimno važno pre kupovine temeljito pregledati automobil.
U prvoj fazi treba proveriti VIN oznake na automobilu i sve dokumente. Preporučljivo je otići u ovlašćeni servis da saznate sve službene informacije o tom automobilu. Saznate li išta nepodudarno s onim što je naveo prodavač, odmah odustanite.
U drugoj fazi detaljno proverite automobilski lak i posebno treba biti oprezan ako je stariji automobil sveže obojen. No, mnogi automobili na naše tržište dolaze tako što su prethodno bili slupani i potom popravljeni.
No, popravka se teško može sakriti. Kod lošijeg posla mogu se uočiti neravnine, pod posebnim, čak i običnim osvetljenjem, curenja, prskanja, prelazak boje na rubovima…
Debljina laka od 147 µm ne otkriva da je karoserija naknadno obojena, no, je li to stvarno bio slučaj, pokazuje provera na svim ostalim plohama i rubovima karoserije.
A ako je posao dobro ‘zakamufliran’, ostaje najvažnija provera – debljina laka. Kod većine novih automobila je od 80 do 180 µm (mikrometara), dakle, otprilike desetinku milimetra.
Za to treba koristiti merač debljine laka. Proveru je najbolje prepustiti stručnoj osobi, odnosno delatniku kvalitetnog servisa za limariju i lakiranje.
Vrata treba prva pregledati jer su popravci na njima najčešći.
Važno je to otkriti pre kupovine, pa odustati ili tražiti smanjenje cene.
Pregled debljine laka na krovu izuzetno je važan, jer bojenje i popravljanje gornjeg dela automobila, što otkriva izmerenih 303 µm, ukazuje da je automobil pretrpeo veće oštećenje.

Komentari (1)
Markos
14.03.2020 13:27
"Kako otkriti prevaru pri kupovini polovnog automibila?" Pa odgovor je vrlo jednostavan- kupiš nov automobil!!