automobil
Shutterstock
automobil

Shutterstock

automobil, Foto: Shutterstock

Bavarski premijer Markus Zeder smatra da njegove kolege na vodećim funkcijama još nisu shvatile koliko je stvar ozbiljna.

On je izjavio da blagostanje Bavarske i Nemačke u velikoj meri zavisi od automobila.

Trenutno su auto-placevi prepuni, poručuju iz Minhena. Ali ideja Zederove Hrišćansko-socijalne unije , koja vlada Bavarskom i učestvuje u Saveznoj vladi, nije naišla na oduševljenje.

U paketu pomoći zbog korone odnedavno je premija povećana na najviše 9.000 evra za automobile koji koštaju do 40.000 evra.

Od tih 9.000, dve trećine daje država, a jednu trećinu proizvođač.

automobil

Shutterstock

automobil, Foto: Shutterstock

U utorak je održan takozvani "automobilski samit" i u završnom papiru ideja iz Bavarske nije ni pomenuta.

Na sastanku u utorak učestvovali su kancelarka Merkel, neki ministri, premijeri automobilskih pokrajina Bavarske (gde je sedište BMW-a), Donje Saksonije  i Baden-Virtemberga , kao i direktori auto-industrije i sindikalci. Ali nije dogovoreno ništa konkretno.

Sačinjene su radne grupe koje će ispitati gde država treba da pogura automobilsku branšu kako bi ova bila pripremljena na budućnost saobraćaja – električni automobili, proizvodnja baterija, autonomna vožnja – kao i kako se može sprečiti bankrot dobavljača u doba pandemijske krize.

Električni automobil

screenshoot/Youtube

Električni automobil, Foto: screenshoot/Youtube

Ovog avgusta je u Nemačkoj novoregistrovano čak 20 odsto automobila manje nego u istom mesecu prošle godine. Pri tome je korona samo deo problema.

Već godinama je tema kako pripremiti automobilsku branšu na tektonske promene i sačuvati ugled nemačkih marki na svetskom tržištu.

U Nemačkoj oko 800.000 ljudi direktno radi u proizvodnji automobila i delova, a ta branša je tradicionalno najjači izvozni adut koji čini oko 17 odsto ukupnog izvoza roba.

Cilj politike i proizvođača je da Nemačka preuzme vodeću ulogu u autonomnoj vožnji – onoj u kojoj vozilom ne upravlja vozač već softver.

U pripremi je i zakon koji bi omogućio da Nemačka najkasnije kroz dve godine postane prva država u kojoj se teretna vozila kreću autonomno i gde je to dozvoljeno u celoj zemlji.

Pročitajte još:

Komentari (1)

zagondzija

10.09.2020 16:05

Kakve cene lupate autima dobro ista prodate, ni jedno to smece ne sme novo da kosta vise od 10000€,a vi ste od jednog vw golfa auta radicke klase napravili "avion" od gotovo 50000€ ne znam samo da li ste uopste normalni u ovakvim vremenima od koga ocekujete da kupuje te aute koje izbacujete svake godine novi model ili osvezen i odma nekoliko hiljada eura gore pitajte se malo gde je ta gornja granica?