Majstor Automehaničar
Shutterstock
Majstor Automehaničar

Shutterstock

Majstor Automehaničar, Foto: Shutterstock

Gume predstavljaju deo auta koji neretko zanemarujemo u korist svega drugog.

Samim time nismo sigurni kako adekvatno brinuti o njima, naročito ako se uzme u obzir da se mogu čuti raznorazni saveti i preporuke koji nisu nužno i verodostojni.

Zavirimo u najveće mitove o gumama i saznajmo kako se adekvatno pobrinuti za svoje vozilo.

1. Podešavanje "trapa" je nužno samo kada se mijenjaju gume

Centriranje trapa, odnosno poravnavanje i balansiranje prednjeg i zadnjeg dela bi trebalo učiniti barem jednom godišnje, prilikom rotacije guma ili svakih 10.000 km.

2. Dovoljno je enjati prednje gume. Zadnje nisu toliko važne

Trebalo bi menjati poziciju sve četiri gume istovremeno. Preporučuje se da to učinite nakon svakih 10.000 km, kako bi se gume jednako trošile. Ako ne možete menjati više od dve, najbolje bi bilo to učiniti za zadnju osovinu jer ona daje najbolju bočnu kontrolu, posebno u zavojima, i pruža stabilnost pri vožnji.

3. Ako ne znate koliko vazduha napumpati, pratite brojku sa strane

Gume biste trebali napumpati u skladu s preporukom proizvođača. Provjerite podatke iz priručnika svog vozila ili s naljepnice s podacima o preporučenom tlaku koja se obično nalazi na unutarnjoj strani vozačevih vrata.

4. Nemojte napumpati previše vazduha da gume ne bi eksplodirale

Vaše gume ne mogu eksplodirati od prekomjerne količine zraka, već u slučaju da zahvate rupu na putu ili rubnik. Svakako ih ne biste trebali pumpati preko naznačene granice za tlak jer ćete time umanjiti kontakt gume s cestom i izazvati njihovo pojačano trošenje.

5. Vaše gume su zaštićene prisustvom kapica ventila

Kapice ventila za gume štite od vode i prašine koja bi se mogla uvući u njih. Zrak će neminovno izaći kroz pore na gumama usprkos prisustvu kapica. Kako biste osigurali dovoljnu količinu tlaka i željene performanse guma, redovno ih pumpajte.

6. Većim kotačima i niskoprofilnim gumama ćete bolje upravljati vozilom

Niskoprofilne gume neće uticati na bolje upravljanje vozilom. Drugi momenti, poput dizajna gume i modela, također su važni.

7. Nove gume imaju bolje performanse od starijih

Gume proizvedene ranije će imati iste karakteristike ako se pravilno čuvaju i nisu oštećene. Gume ne gube na kvaliteti ako su dobro očuvane, piše sgCarMart.

8. Ako puno pada kiša, ispustite malo zraka

Donekle ispuhane gume ne ostvaruju bolji kontakt s podlogom. Povrh toga, brže se troše i postoji vjerojatnost da će se probušiti.

9. Da biste ostvarili veću brzinu, rešenje su gume Formule 1

Glatke gume bolje prianjaju nego one konvencionalne i namijenjene su isključivo za trkaću stazu. Funkcioniraju na suhoj podlozi. Nezakonita je upotreba glatkih guma u prometu i vrlo je nepromišljeno voziti ih po kišovitom vremenu.

10. Nije potrebno menjati rezervnu gumu

Rezervne gume za privremenu upotrebu su ujedno i privremeno rješenje. One ne pružaju iste performanse ili izdržljivost kao i obične gume pa ih ne smijete smatrati dugoročnim rješenjem. Preporučljivo je s vremena na vrijeme provjeriti kvalitetu svoje rezervne gume jer i one su sklone postupnom ispuhivanju.

11. Sustavi za praćenje pritisak u pneumaticima otkrivaju kada je potrebno menjati gumu

Sastav za praćenje pritiska u pneumaticima prate isključivo pritisak u gumama, ali ne ukazuju na istrošenost gume ni u kojem trenutku ju je potrebno promeniti.

12. Set za popravak guma je jeftino rešenje za popravak i održavanje

Većina setova za popravku su samo privremena zakrpa i namenjeni su sitnim oštećenjima. Za veću štetu, ovi setovi nisu korisni. Svako oštećenje privremeno zakrpano uz pomoć ovakvog seta morate odneti na adekvatan popravak.

13. Jednom kada ste primenili set za popravak, nemoguće je daljnje popravljanje

Kao što je upravo spomenuto, set za popravku služi isključivo kao privremeno rešenje. Čim primetite oštećenje na gumama, odnesite je na adekvatnu i trajnu popravku.

14. Čim vam mehaničar kaže da su gume "ćelave", menjajte ih

Na svakom vlasniku automobila je odgovornost da redovno proveri stanje svojih guma. Ako vam mehaničar kaže da su gume već "ćelave" i spremne za menjanje, to ne mora nužno biti istina. Proverite i sami gazni sloj pneumatika. Preporučljivo je imati gazni sloj do minimalno 1,6 mm dubine. Sve ispod toga je zrelo za menjanje.