kraj školske godine 6. juna
Foto: Alo/Foto Alo!/ilustracija

Ministarstvo prosvete poslalo je dopis direktorima škola nakon odluke o završetku školske godine, ocenama, ali je i dalo smernice za dalje postupanje. Nakon toga, učitelji i razredne starešine obavestile su juče roditelje u vezi sa tim kako će se tačno odvijati aktivnosti, pa je plan Vlade razjašnjen, a u prvi mah uplašeni roditelji smireni.

U tom dopisu oni su prvo naveli da je razlog za ovu odluku dobrobit i podrška celovitom razvoju deteta i stvaranja uslova za podsticajno i bezbedno okruženje. Redovna nastava se za ovu školsku godinu završava u utorak, 6. juna, a kako stoji u dopisu, to je u skladu sa odredbama kojima je data mogućnost odstupanja od školskog kalendara pet odsto. Sve ostale aktivnosti predviđene kalendarima rada za osnovne i srednje škole ostvaruju se i dalje kako je utvrđeno.

Školama je naloženo da utvrde predloge zaključnih ocena na kraju školske godine najkasnije do 6. juna, kao i da blagovremeno o tome obaveštavaju učenike i njihove roditelje, odnosno druge zakonske zastupnike.

Za decu iz Ribnikara ovo je dobra odluka

Dejan Ristić, jedan od roditelja dece iz Osnovne škole „Vladislav Ribnikar“, rekao je da je odluka Vlade da školsku godinu završi 6. juna uravnotežena.

- Nakon sastanka Saveta roditelja u ponedeljak, 95 odsto roditelja je glasalo za to da se školska godina ne skraćuje, budući da trenutno 85 odsto dece redovno pohađa nastavu - rekao je Ristić čije dvoje dece idu u „Ribnikar“.

On dodaje da deca „žele da vrate svoju školu koja im je oteta na najbrutalniji i najmonstruozniji način“.

- Oni su odlučili na način na koji su osetili svojim umom i dušama da pohađaju nastavu, za nas starije je ta odluka bila neočekivana. Moja ćerka ide na nastavu, mada smo supruga i ja mislili da će reći da nije spremna, međutim, kada je uspela posle izvesnog vremena da nam verbalizuje svoju odluku, rekla je sledeću stvar: „To je moja škola, moji drugari su tamo, uključujući i moje drugare koji su stradali, oni su tamo za nas, mi želimo da budemo sa njima, želimo da budemo zajedno“ - rekao je on za Tanjug i dodao da je važno da iz ove tragedije kao društvo izađemo odgovorniji, da izađemo sa neuporedivo većim stepenom solidarnosti i empatije.

Što se tiče rekonstrukcije škole i primene norveškog modela, on smatra da ne treba žuriti.

„Prilikom upoznavanja učenika i roditelja sa predlogom zaključne ocene nastavnik daje i obrazloženje ocena, kao i sugestije za učenika o tome na koji način mogu da, ukoliko žele, poprave ocenu. Prilikom pripreme zaključne ocene nastavnik treba da ima u vidu i samostalnost i angažovanje učenika i u okviru drugih oblika obrazovno-vaspitnog rada čija realizacija doprinosi ostvarivanju ishoda obaveznih predmeta izbornih programa i aktivnosti“, precizirano je u dokumentu.

Kako je istaknuto, veoma je važno da ocenjivanje zadrži svoje različite funkcije - da pruža informaciju o ostvarenim rezultatima, da motiviše učenike za dalji rad i učenje, da služi planiranju daljih koraka u radu, kao i da ocene budu korisne za učenike, roditelje i nastavnike.

O boravku i celodnevnoj nastavi odlučuje svaka škola

Produženi boravak i celodnevna nastava organizovaće se sve do 20. juna. Rad u odeljenjima celodnevne nastave ostvaruje se kroz organizaciju različitih oblika slobodnih aktivnosti. Preporuka je da škola i u ovom delu izvrši anketiranje roditelja i da na osnovu anketiranja organizuje celu nastavu.

Svi oni koji su se nakon prvog pojavljivanja informacije o skraćenju školske godine zabrinuli šta će deca raditi do 20. juna, ovim su dobili odgovore:

„U periodu od 7. do 20. juna u školama se ostvaruju dopunska, dodatna i pripremna nastava i nastava u prirodi, kao i ostali oblici rada u skladu sa godišnjim planom, a sve u najboljem interesu učenika. Od škola se očekuje da svakom učeniku koji nije zadovoljan predlogom zaključne ocene obezbedi uslove da tu ocenu popravi ukoliko pokaže rezultat koji je osnova za popravljanje ocena“.

Takođe, dopisom je preporučeno da nastavnici i stručni saradnici organizuju aktivnosti koje će kod dece razvijati toleranciju, empatiju, timski rad, kreativnost, samokontrolu, optimizam, poštenje i zahvalnost.

Specijalni ispiti i mature po starom planu

Kada su aktivnosti u vezi sa završnim ispitima i maturskim ispitom u pitanju, ništa se ne menja, što važi i za razredne i popravne ispite, godišnje ispite u muzičkim školama, kao i sve druge ispite koji se polažu u školama. U stručnim školama se praksa, praktična nastava i učenje kroz rad sprovode u skladu sa godišnjim planom.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading