NUTRICIONISTI RAZREŠILI DILEMU: Kako kafa utiče na autofagiju i koju namirnicu žene ipak smeju da unose!

Nutricionistkinja Ali Miler rekla je da autofagiju prekida hrana ili kalorična supstanca

Kafa Čaj Devojka Žena pije kafu čaj
Foto: Shutterstock

Autofagija je sve popularniji režim ishrane koji ne samo da pomaže u skidanju viška kilograma, već pre svega ima ogroman pozitivan uticaj na zdravlje. U pitanju je metabolički proces u sklopu kojeg se sve ćelije oslobađaju otpadnog materijala. Autofagija se aktivira na tri načina, ali podrazumeva uzdržavanje od unošenja hrane tokom dužih perioda zbog čega mnogima teško pada.

Nutricionistkinja Ali Miler rekla je da autofagiju prekida hrana ili kalorična supstanca, ali mnogi ljudi koji ne žele da se najrestriktivnije pridržavaju ovog režima ishrane, već žele da njegovim dejstvom obogate život, imaju fleksibilniji pristup. Najčešće to podrazumeva da do podneva popiju samo kafu, ili uzmu makar kašičicu kokosovog ulja, maslaca ili druge zdrave masnoće.

Šta "prekida" autofagiju?

Kafa ili čaj skoro da nemaju kalorije, zbog čega se ne smatraju krivcima za prekid autofagije. Nemaju negativan efekat na ketozu ili sagorevanje masti, a kofein čak može pozitivno da utiče na povećanu osetljivost na insulin.

Kada je u pitanju zdrava masnoća, odgovor je kompleksniji, rekla je Milerova.

"Nazivamo to 'masnim postom', što znači da tehnički prekidate autofagiju ali efikasno suzbijate želju za hranom, zadržavajući sve blagodeti autofagije", objasnila je ona.

Uzimanje male količine zdrave masnoće tokom perioda u kojem ne unosite hranu pomaže da ne osećate glad, pomaže proizvodnji ketona ujutru, u trenutku kada je nivo insulina pojačan.

Mala količina masti takođe može da podstakne pražnjenje creva, rekla je ona. Masnoću uzmite naročito ukoliko vam autofagija nije put do željene težine, već želite da ima uticaj na zdravlje.

"Nizak nivo masti može dovesti do disbalansa hormona, tako da je unošenje masti u tom periodu poželjno ako ne želite da mnogo smršate. Za one kojima je autofagija put do željene težine, preporučuje se da unose samo vodu", rekla je ona.

Unošenje masnoće savetuje se naročito ženama koje imaju problem sa žlezdama sa unutrašnjim lučenjem, kao što je tiroida.

"Mast je neophodna za proizvodnju hormona i zato se savetuje ženama koje praktikuju autofagiju ali strahuju da ne poremete balans hormona", kazala je Milerova.

Slične tekstove nađite OVDE!

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi