Pazite na svoje zdravlje: Tri namirnice koje regulišu nivo holesterola
Foto: Shutterstock

Holesterol vrednosti potrebno je pratiti tokom celog života jer zbog visokog nivoa holesterola srce trpi pritisak i jače pumpa, pa je u opasnosti da prerano oslabi zbog dodatnog rada. Ove tri namirnice mogu da vam pomognu da držite holesterol u normali.

​Sok od paradajza je bogat izvor vlakana

Paradajz je bogat likopenom, jedinjenjem koje može da poboljša nivo lipida i smanji nivo LDL holesterola. Sok od paradajza takođe je bogat izvor vlakana za smanjenje holesterola i niacina. Studija iz 2015. pokazala je da je kod 25 žena (od 20 do 30 godina starosti sa indeksom telesne mase od najmanje 20) koje su pile 280 ml soka od paradajza dnevno tokom 2 meseca zabeleženo smanjenje nivoa holesterola u krvi.

Zeleni čaj za smanjuje loš holesterol

Zeleni čaj sadrži katehine, epigalokatehin galat i druga korisna antioksidativna jedinjenja koja pomažu u smanjenju nivoa „lošeg” LDL i ukupnog holesterola.

U studiji iz 2015. naučnici su pacovima davali vodu za piće sa katehinima i epigalokatehin galatom. Nakon 56 dana, primetili su da su nivoi ukupnog i LDL holesterola pali za oko 14,4 odsto i 30,4 procenta u dve grupe pacova koji su imali ishranu sa visokim sadržajem holesterola.

Kakao napici bogati su antioksidansima

Kakao je bogat antioksidansima zvanim flavanoli (podgrupa flavonoida) koji su korisni za poboljšanje nivoa holesterola. Kakao sadrži i visok nivo mononezasićenih masnih kiselina koje pomažu u poboljšanju nivoa holesterola. Kakao je glavni sastojak crne čokolade. Kod napitaka od kakaa koja konzumirate vodite računa da nisu puni slatke čokolade sa dodatkom soli i masti. Studija iz 2015. pokazala je da konzumiranje napitka od 450 mg, koji sadrži kakao flavanole, dva puta dnevno tokom mesec dana, snižava nivo „lošeg” LDL holesterola dok povećava nivo „dobrog” HDL holesterola. 

Komentari (0)

Loading