EVO ŠTA KAŽU STRUČNJACI Zašto je popodnevna dremka dobra za nas?
Foto: Shutterstock

O tome šta je posebno u kratkotrajnom dnevnom snu, otkrivamo vam u nastavku.

Benefiti popodnevne dremke

Faze spavanja

Noću ili tokom dana spavanje prolazi kroz nekoliko faza, od kojih se formira ciklus spavanja, čije trajanje je približno jednako 90 minuta.

 Faza 1 je najlakša i najkraća faza sna, koja traje od jednog do sedam minuta. Faza 2 prati fazu 1 i traje 10 do 25 minuta.

Tokom druge faze sna, mišići se opuštaju, a telesne funkcije usporavaju.

Međutim, san u ovoj fazi je još uvek relativno lagan. Faza 3 je dublja faza sna i obično traje 20 do 40 minuta.

Sledeća faza je spavanje sa brzim pokretima očiju, ili REM faza.

Tokom REM spavanja, mišići tela su privremeno paralizovani i oči se brzo kreću pod zatvorenim kapcima.

U ovoj fazi vidimo zaplet snova.

Zašto je bolje ne spavati dugo tokom dana?

Tokom noćnog sna, telo prolazi kroz sve ove faze i to nekoliko puta.

Međutim, tokom dana retko možemo da priuštimo mnogo sati sna, ograničavajući se na oko jedan sat.

Ali, kao što se vidi iz trajanja etapa, dremke koje traju duže od 30 minuta mogu dovesti do toga da spavač zapadne u dubok san iz kojeg se teško budi.

Letargija i umor nakon dremke često su rezultat buđenja tokom dubokog sna.

Zbog toga stručnjaci za spavanje preporučuju kratko dnevno spavanje od samo 10-20 minuta.

Benefiti popodnevne dremke

Kratko spavanje nudi nekoliko zdravstvenih prednosti za odrasle, uključujući smanjen umor, smanjenu pospanost, poboljšano raspoloženje, poboljšanu koncentraciju i nivoe produktivnosti, uključujući brže vreme reakcije i poboljšano pamćenje

Dnevno spavanje nije obavezno za sve odrasle osobe.

Neki ljudi jednostavno ne mogu da spavaju tokom dana, ili ne mogu da spavaju nigde osim u svom krevetu.

Ali možda ćete želeti da razmislite o 10-20 minuta dremke tokom dana ako:

Ako osetite jak umor ili pospanost:
Ako niste dovoljno spavali noću da biste nadoknadili nedostatak sna;
Ako vozite nekoliko sati ili radite drugi monoton posao koji zahteva koncentraciju;
Ako morate da radite noćnu smenu ili imate neprospavane noći iz nekog drugog razloga.

Kako izvući maksimum iz 15-minutnog spavanja?

Da biste maksimalno iskoristili dremke, sledite ove smernice:

Spavajte u udobnosti, tišini i tami.

Tokom dana, koristite zatamnjene zavese ili masku za spavanje.

Obavezno postavite alarm.

Ustanite odmah nakon alarma, bez odlaganja alarma na nekoliko minuta, jer to može dovesti do dubljeg sna.

Za dnevni kratak san, bolje je izabrati vreme pre 15:00.

Ovo će sprečiti da dnevni san negativno utiče na večernji san.

Ako iz nekog drugog razloga morate da radite noćnu smenu ili ćete imati neprospavanu noć, bolje je da kratko spavanje približite periodu noćne budnosti.

Koristite napitke sa kofeinom pre kratkog spavanja.

Mozak i telo osete dejstvo kofeina oko 20-30 minuta nakon što ga popijete, tako da uzimanje kofeina neposredno pre kratkog spavanja može povećati efekat buđenja.

Posle dremke, dajte sebi vremena da se probudite pre nego što nastavite sa napornim aktivnostima, posebno onima koje zahtevaju koncentraciju.

Čak i nakon kratkog dnevnog sna, može doći do privremene dezorijentacije i slabosti.

BONUS VIDEO:


 

Komentari (0)

Loading