KAFA JE MNOGIMA OMILJENO PIĆE Da li ste znali šta samo jedna šoljica dnevno radi vašem organizmu?
Foto: Shutterstock

Mnogi ljudi imaju naviku da piju kafu, ne samo ujutru, za početak dana, već i popodne kada odmaraju ili uživaju sa prijateljima.

Međutim, da li ste ikada razmišljali o tome šta kafa radi vašem organizmu? 

Nutricionistkinja Elizabet Spenser daje odgovor na ovo pitanje i verujemo da ćete se iznenaditi.

Benefiti od sastojaka

- Crna kafa sadrži polifenole koji su antioksidanti, odnosno štite ćelije od oštećenja i pomažu telu da se očisti od štetnih bioprodukata metabolizma - navodi dijetetičarka i nutricionistkinja Melisa Prest.

Ona dodaje da kafa sadrži više antioksidanata nego zeleni ili crni čaj, te da ovi antioksidanti pomažu u borbi protiv gojaznosti i štite od brojnih hroničnih bolesti.

Poboljšava rad creva

Nutricionistkinja Lori Rajt kaže da je studijama dokazano da kafa smanjuje rizik od pankreatitisa, pojave kamena u žuči i bolesti žučne kese.

Osim toga, kofein pomaže u pražnjenju creva.

Bolja koncentracija

Kafa sadrži stimulanse koji deluju na centralni nervni sistem, poboljšavajući budnost i koncentraciju, kaže nutricionistkinja Elizabet Spenser.

Manji rizik od hroničnih bolesti

- Neka istraživanja su pokazala da redovno konzumiranje kafe smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2, Parkinsonove bolesti i Alchajmera - kaže nutricionistkinja Prest. Ona dodaje da je povremeno konzumiranje kafe takođe povezano sa manjim rizikom od koronarnih bolesti srca kod žena.

Manji rizik od bolesti jetre

- Kafa ima brojna svojstva zaštite jetre. Umereno konzumiranje kafe, od jedne do četiri šolje dnevno, pomaže u borbi protiv alkoholne ciroze jetre, nealkoholne masne jetre, kancera jetre kao i hepatitisa C - tvrdi nutricionistkinja Spenser.

Ona pojašnjava da paraksantin, koji se u telu proizvodi prilikom varenja kofeina, usporava rast ožiljačnih tkiva koja dovode do ciroze jetre, te da oni koji konzumiraju ovaj napitak imaju 84 odsto manji rizik od razvoja ciroze. Takođe, kaže da dve-tri šolje kafe dnevno za 38 odsto smanjuju rizik obolevanja od raka jetre.

Postoji mogućnost da loše utiče na san

Ako volite kafu i pijete je u nešto većim količinama, treba da znate i da to može negativno da utiče na spavanje, tj. da vam oteža da zaspite.

Povećana anskioznost

- Konzumiranje previše kafe može da ima neprijatne posledice povećane anksioznosti i nervoze. Unos velike količine kofeina može da ubrza rad srca, podigne krvni pritisak i nivo hormona stresa, što sve dovodi do osećaja anksioznosti - ističe nutricionistkinja Spenser.

Poboljšava raspoloženje

S druge strane, kofein podstiče proizvodinju dopamina u mozgu, tako poboljšavajući raspoloženje, dodaje dr Lori Rajt.

Smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2

Nutricionistkinja Spenser kaže da su studije dokazale da osobe koje konzumiraju po dve ili više šoljica kafe dnevno imaju niži rizik obolevanja od dijabetesa tipa 2 u poređenju sa onima koji ne piju kafu. Razlog za to su moćni antioskidanti, magnezijum i kofein, koji pomažu metabolisanje glukoze i povećavaju osetljivost na insulin.

Međutim, potrebno je napomenuti da se to odnosi na crnu kafu, bez šećera - dodavanje šećera u ovaj napitak može da ima sasvim suprotan efekat.

Povećanje energije

Kao što svi znamo, kafa sadrži kofein, a stručnjaci su saglasni da ovaj sastojak povećava nivo energije u našem telu, pomaže nam da se razbudimo i "napunimo baterije" za dan pred nama.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)

Loading