Želite da smršate, ali vam ne ide od ruke? Otkrijte kojih pet stvari otežavaju ovaj proces
Foto: Shutterstock

U toku samog procesa mršavljenja, razmislite o sledećim pitanjima:

Može li genetika uticati na vašu kondiciju?

Jednostavan odgovor je - da. Vrlo je moguće da ste nasledili spor metabolizam od svojih roditelja ili baka i deka. Nažalost, ova vrsta nasledstva se ne može kontrolisati, a sa sporijim metabolizmom, moraćete da radite duplo više od onih sa bržim metabolizmom kako biste izgubili težinu.

Da li počinjete dan doručkom?

Doručak je najvažniji obrok u danu, tako da, ako nastavite da ga preskačete, ne činite sebi ništa dobro. Možda mislite da preskakanje doručka pomaže da izgubite težinu, a zapravo ćete biti gladniji i jesti više za ručak. Pored toga, studije pokazuju da je preskakanje doručka povezano sa gojaznošću. Umesto toga, doručkujte sat vremena nakon buđenja i jedite hranu bogatu vlaknima i proteinima koja će vas držati sitim do ručka.

Da li pol utiče na gubitak težine?

Istraživanja su pokazala da je muškarcima lakše da smršaju nego ženama. Ipak, rezultati su takođe pokazali da kada žene izgube težinu, zadržavaju je duže od muškaraca. Muškarci gube na težini u predelu stomaka, ali su kukovi i stomak najteži za žene, kada je reč o gubitku kilograma.

Da li jedete pre spavanja?

Ako volite da grickate bilo šta pre spavanja, onda je to razlog zašto niste smršali. Ako jedete pre spavanja, otežavate sagorevanje masti. Najbolje bi bilo da večerate dva do tri sata pre nego što odete na spavanje. Sve manje od toga podiže šećer u krvi, što vam ne ide u prilog ako želite da smršate.

Da li stres utiče na težinu?

Kada su ljudi pod stresom, oslanjaju se na nezdravu hranu jer im ona pruža zadovoljstvo. Nezdrava hrana izaziva ogromno povećanje telesne težine. Umesto da jedete pod stresom, možete meditirati ili vežbati kako biste ga uklonili.

Komentari (0)

Loading