Bila je Džegerova ljubav, kada je izgubila njegovo dete htela je da se ubije
Na vrhuncu ludih šezdesetih, kada su u Londonu počele da se rađaju društvene i seksualne slobode, mlada pevačica, glumica i pesnikinja Marijana Fejtfu, zatekla se u noćnom klubu "Vesuvio' u Sohou".
Profimedia
Klub je držao Speniš Toni, slavni bivši vozač trkačkih automobila koji je posle nesreće napustio sportsku karijeru i otvorio klub.
Bio je velika faca na londonskoj klupskoj sceni i bio je čovek koji je dogovarao susrete sa članovima Rolingstonsa.
Tako se i Marijana Fejtful upoznala i počela da se zabavlja sa Mikom Džegerom. Klub je privlačio generacijske i kulturološke superzvezde, a Fejtful je, vrlo brzo dospela u samo središte scene.
- Ljudi tamo su bili prilično luckasti - na tom mestu su se okupljali svi tadašnji londonski hipsteri - priseća se Fejtful u svojim memoarima "Memories, Dreams & Reflections".
- Bili su tu svi Bitlsi, većina Stonsa, nekolicina iz grupe "The Who", - ukratko - svako ko je bio neko dolazio je tamo.
A glavno sredstvo za obeznanjivanje, naravno, bio je LSD. Fejtful, devojka s velikim plavim očima, bila je tipični primer cure iz 'ludih 60-ih'.
Rođena u porodici vojnog špijuna koji se preobratio u akademski obrazovanog oca i majke koja je poreklom bila austrougarska plemkinja, Marijana Fejtful je čekala pravi trenutak da pokaže sve svoje talente.
Otkrio ju je menadžer Rolingstonsa, Endru Lug Oldam - prerano - kad joj je bilo samo 16 godina. Postaje zvezda. Njen prvi važniji singl - ljubavnu, slatku uspavanku 'As Tears Go By' napisali su Mik Džeger i Oldam, a na gitari odsvirao Kit Ričards.
Tako su Fejtful preko noći pretvorili iz pevačice u folk-klubovima u pop zvezdu.
Uspeh se činio garantovanim, tim pre jer su lude 60-te podrazumevale slobodnu ljubav, rock'n'roll i eksperimentisanje sa drogama, a Fejtful je u startu bila predodređena za slavu. Bila je talentovana, izgledala je prefinjeno i prosvećeno, a iza sebe je imala i hit-mejkera koji je snimao na engleskom, francuskom i nemačkom.
Britansko društvo zadržalo je svoj konzervativni stav prema ženama i žene su za iste grehe bile mnogo žešće osuđivane nego njihove muške kolege, a dokazala je to i policijska racija na žurki u Ričardovom stanu u Saseksu, Redlandsu 1967. godine.
Džeger i Ričards osuđeni su zbog posedovanja droge, ali u središtu skandala našla se Fejtful. Umesto da osude Džegera i Ričardsa, mediji su na naslovnice stavili 20-godišnjakinju, devojku jer ju je policija, kako su pisali - zatekla uvijenu samo u krzneni prekrivač.
Tokom sudskog postupka dvojici najpoznatijih Stonsa, Marijanu Fejtful su fotografisali s primerkom 'London Evening Newsa' čija je naslovna strana glasila: 'Gola devojka na partiju Stonsa'.
Od tog dana Marijana Fejtful će pratiti novinari i tražiti skandale i izmišljati seksualne avanture.
Mnogo godina kasnije Fejtful će za jedne novine 1994. godine izjaviti:
- Kad si slavni muškarac i zavisnik to će ti u javnosti dati na vrednosti i pomoćiće da postaneš slavan. Žena u toj situaciji postaje drolja i loša majka.
Posle pobačaja 1970. godine, napustila je Džegera, a izgubila je i starateljstvo nad maloletnim sinom kojeg je imala sa umetnikom Džonom Danbarom.
A onda je pokušala da se ubije popivši 150 tableta "Tuinala" na letu za Sidnej.
Bilo je to nedugo posle smrti osnivača Stonsa Brajana Džonsa.
Uporno odbijanje da postane deo bogatih i slavnih gurnulo ju je još više prema dnu.
Postala je beskućnica, anoreksična narkomanka iz Sohoa, kojoj su se ulice Londona pretvorile u pravi pakao.
Iako je potonula, Marijana Fejtful i njena lepota i dostojanstvo nisu izbledeli.
- Ljudi su brinuli za mene - pa čak i narkomani bez krova nad glavom, zavisnici od teških droga. Tek tada sam naučila da su ljudi zaista dobri. Nisam to znala iz perspektive svoje slave i zvezdanog života šezdesetih. Tamo nije bilo dobrih ljudi, bilo je kuja i pokvarenjaka koji su jedni prema drugima bili vrlo okrutni. Provela sam na ulici dve godine i bilo je to korisnije iskustvo nego da sam ostala pod majčinim okriljem.
Čak i tih dana ostavila je veliki trag na svetskoj muzičkoj sceni i uticala na muzičare sa kojima se družila i sa kojima je živela.
Bila inspiracija za nekoliko večnih pesama Rolingstonsa, uključujući 'Wild Horses', i 'I Got the Blues' s albuma 'Sticky Fingers' iz 1971. godine, a sarađivala je i na kultnoj 'Sister Morphine'.
Džegeru je dala da pročita knjigu "Majstor i Margarita", posle čega je napisao sada već kultnu pesmu 'Sympathy For the Devil'.
Sarađivala je sa Dejvidom Bouvijem na "Ziggy Stardust" , kao i sa Bobom Dilanom, Sendi Denijem za 'Rich Kid Blues', a istraživala je i uticaj kantri muzike na albumu iz 1976. 'Dreamin 'My Dreams'.
Do 1979. godine pank je već potpuno osvojio pop kulturu, na pomolu su bila velike političke promene, a Fejtful, sada već udata za Bena iz 'The Vibratorsa', objavila je svoj najvažniji album, 'Broken English'.
Nominovan za Gremi, album je bio potpuno iznenađenje na muzičkoj sceni.
Kada je 2013. godine objavljeno luksuzno reizdanje muzičarka se prisetila kako je radila album:
- Mislila sam da ću umreti, da je ovo moja poslednja prilika da nešto snimim. Odlučila sam - gadovi, pokazaću vam ko sam ja!.
Fejtful nikada nije bila samo ukras na muzičkoj sceni, pa to nije ni danas. Ostala je kreativna muza i sarađuje sa likovima poput PJ Harvey, Eni Kalvi, Dejmonom Albarnom, Nikom Kejvom.
Fejtful će početi snimanje sledećeg albuma januara 2018. i to će biti njen 21. solo album, a prvi nakon 2014. godine, piše BBC.