Gugl, Google
Tanjug
Gugl, Google

Tanjug

Foto: Tanjug

Tehnološki gigant će zaustaviti prodaju oglasa na osnovu istorije pregleda korisnika, kako bi zaštitio njihovu privatnost.

Google podružnica, Alphabet Inc, saopštava da će 2022. prestati da koristi i ulaže sredstva u tehnologiju koja prati aktivnosti na web-browseru Chrome.

Google razmišlja i o uklanjanju takozvanih kolačića, koji pamte istoriju pregledanih stranica i plasiraju oglase.

Pomenuti “kolačići” bude pozornost, a Google predlaže da u budućnosti grupiše korisnike po interesovanjima, i osetljive podatke čuva na njihovim računarima.

Kompanija će i dalje moći da prati korisnike putem podataka prikupljenih s Google servisa (Search, Maps i YouTube).

Istaknuto je da se najavljene promene odnose isključivo na internet-stranice, a ne Ads alatke i jedinstvene identifikatore za mobilne aplikacije.

Velike promene

Ovakva odluka najverovatnije će izazvati reakciju velikih igrača u industriji onlajn oglašavanja, prenosi Daily Mail.

Mnoge kompanije se oslanjaju na praćenje jedinstvenih korisnika, radi “ciljanih” oglasa i merenja njihovog učinka.

Može se očekivati i eventualna zabrinutost regulatornih tela da će promene doprineti već dominantnoj moći američkog giganta u internet oglašavanju.

Pročitajte: