Više nas neće pratiti i “bombardovati” oglasima, a razlog je sve iznenadio
Odluka će verovatno izazvati reakciju velikih igrača u industriji
Tanjug
Tehnološki gigant će zaustaviti prodaju oglasa na osnovu istorije pregleda korisnika, kako bi zaštitio njihovu privatnost.
Google podružnica, Alphabet Inc, saopštava da će 2022. prestati da koristi i ulaže sredstva u tehnologiju koja prati aktivnosti na web-browseru Chrome.
Google razmišlja i o uklanjanju takozvanih kolačića, koji pamte istoriju pregledanih stranica i plasiraju oglase.
Pomenuti “kolačići” bude pozornost, a Google predlaže da u budućnosti grupiše korisnike po interesovanjima, i osetljive podatke čuva na njihovim računarima.
Kompanija će i dalje moći da prati korisnike putem podataka prikupljenih s Google servisa (Search, Maps i YouTube).
Istaknuto je da se najavljene promene odnose isključivo na internet-stranice, a ne Ads alatke i jedinstvene identifikatore za mobilne aplikacije.
Velike promene
Ovakva odluka najverovatnije će izazvati reakciju velikih igrača u industriji onlajn oglašavanja, prenosi Daily Mail.
Mnoge kompanije se oslanjaju na praćenje jedinstvenih korisnika, radi “ciljanih” oglasa i merenja njihovog učinka.
Može se očekivati i eventualna zabrinutost regulatornih tela da će promene doprineti već dominantnoj moći američkog giganta u internet oglašavanju.
Pročitajte: