Srbija je sledeća na redu, uskoro će krenuti haos na ulicama svih naših većih gradova!
* EU sprema da uvede strože kontrole kada je električni trotinet u pitanju
* Veliki broj ljudi je povređen zbog nedostatka jasnih pravila regulisanja saobraćaja kada je električni trotinet u pitanju
* Oštrije mere stižu i u Srbiju
Pariz rešio da ograniči broj "vozila", Belgija i Nemačka uvode strože propise zbog ometanja pešaka. Električni trotineti su na prepad osvojili Evropu i ostatak planete, ali je, kako navodi uticajni "Politiko", sada tome došao kraj.
Naime, nakon velikog broja nezgoda koje su izazvali korisnici električnih trotineta i, kako se navodi, gužvi i nebezbednosti koju stvaraju na trotoarima, evropski gradovi su odlučili da drastično pooštre propise.
Tako samo u Briselu posluje šest specijalizovanih kompanija za iznajmljivanje električnih trotineta s ukupnom flotom od 7.000 vozila, ali od septembra će biti strogo ograničena mesta na kojima će biti dozvoljeno njihovo parkiranje, a slede i druga ograničenja.
Privlačnost tih vozila kao alternativnog prevoznog sredstva oslanja se na to što korisnici koji ih iznajmljuju mogu da ih nađu uvek kada su im potrebna, a što često dovodi do prevelikog broja trotineta koji pregrađuju trotoare i na razne druge načine ometaju pešake. Tako je, recimo, i gradonačelnica Pariza An Idalgo maja ove godine zatražila da se ograniči broj trotineta u gradu i zatražila od kompanija koje se bave njihovim iznajmljivanjem da napuste prestonicu Francuske.
Istovremeno se povela i diskusija o pravima radnika velikih kompanija koje se u evropskim gradovima bave biznisom izdavanja električnih trotineta. U nedavnom izdanju veb magazina "The Verge" objavljena je priča o radnicima koji sakupljaju električne trotinete ostavljene na raznim mestima po gradu i pune im baterije tokom noći kako bi ih ujutro stavili na mesta gde ih građani mogu iznajmiti. Taj postupak naziva se "berba", a radnici se plaćaju od svega tri do 20 dolara dnevno.
Pročitajte još:
Zamena za hodanje
Kako navodi "Politiko", izgleda da trotineti obeshrabruju ljude da koriste ekološki prihvatljivije načine kretanja, pa i javni prevoz. Tako je u nedavnoj anketi čak 44 odsto ispitanika reklo da im električni trotinet zamenjuje hodanje, a 30 odsto bi javni prevoz koristilo ako ne bi bilo trotineta.
Gine se od Brisela do Helsinborga
Prva smrtna nesreća u kojoj je učestvovao trotinet dogodila se u maju u Briselu, a u junu je jedan 25-godišnjak izgubio život u sudaru s kamionom. Fatalan susret s kamionom imala je i jedna popularna mlada britanska TV voditeljka. Ispostavilo se da ona uopšte nije znala saobraćajne propise.
Nakon serije nesreća u kojima su učestvovali trotineti širom Evrope, u švedskom gradu Helsingborgu su istog popodneva posle pogibije jednog korisnika trotineta, poslovnog čoveka na pauzi za ručak, izbile demonstracije sa zahtevom da se svi trotineti svuda zabrane.
Nesreće i u Srbiji
Prošle nedelje povređen je sedmogodišnji dečak u Beogradu kada je na njega, ispred zgrade u kojoj živi, naletela osoba na električnom trotinetu. Povodom sve većeg broja nesreća uskoro bi i izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja trebalo da se reguliše i oblast pomenutih trotineta, a neki od predloga su da se uvede obavezno nošenje kacige, isključivo kretanje biciklističkom stazom itd.
BONUS VIDEO: Ne okrećite glavu od tuđe nesreće! Ovoj porodici je potrebna naša pomoć