Reportaža
Alo!
Reportaža

Alo!

Reportaža, Foto: Alo!

Višestruke krize koje su uticale na američku ekonomiju - neuspešan odgovor na koronu i posledični ekonomski pad i nedostatak potrošačke moći - donele su novi udarac maloprodaji.

Više od polovine svih američkih prodavnica u tržnim centrima nestaće zajedno sa 2021. godinom, predviđa jedna firma za istraživanje nekretnina, a ni ovi preživeli trgovci možda neće mnogo zaostajati za njima.

Nekada moćni brendovi kao što su Cheesecake Factory i Gap sada preskaču plaćanje zakupa, Starbucks zatvara fizičke prodavnice, a developeri budućnost velikih prodavnica vide kao kancelarijski kompleks.

Banke se plaše "stampeda" vlasnika lokala koji žele da restrukturiraju zajmove, nakon što komercijalni zakupci propuste da plate kiriju. Prošle nedelje, Trampova administracija je došla na ideju da bi ogroman, a prazan prodajni prostor mogao biti pretvoren u mesto za stanovanje.

U tržnom centru Alderwood Mall u Linvudu, predgrađu severno od Sijetla, projekat adaptativne ponovne upotrebe koji je već u toku - sugeriše da bi ogromna "američka zaliha šoping infrastrukture" zaista mogla dobiti drugi život kao prostor idealan za podizanje stanova.

Takva transformacija mogla bi čak i da približi tržne centre konceptu "seoskog trga", kakav je prvobitno trebalo da postane. Tržni centar, star 41 godinu, već postaje Avalon Alderwood Place - stambeni kompleks sa 300 jedinica i sa podzemnim parkingom.

Međutim, komercijalni zakupci i dalje će zauzimati više od 8.000 m2 maloprodaje. Ali, kada se novi Avalon Alderwood Place ponovo otvori, što se očekuje do 2022, fokus će se dramatično promeniti.

Takođe, Sears radnje (lanac prodavnica iz 1893. godine) su zatvorene prošle godine, a novo sidro u šoping molu biće stanovi. Osim toga, ovakav vid šoping molova izgubio je popularnost zbog gužve i zadržavanja mnogo ljudi na jednom mestu, pa su ritejl parkovi (centar na otvorenom) bili i ostali bezbednija opcija tokom pandemije.

PROČITAJTE JOŠ: