Železnica Nemačke, voz
EPA
Železnica Nemačke, voz

EPA

Železnica Nemačke, voz, Foto: EPA

Prema internom bilansu, koji je objavio nemački „Bild“, od januara do oktobra je DB prevezao više od 72 miliona putnika, što je za 53 miliona manje nego u istom periodu prošle godine.

I pored drastičnog pada broja putnika DB ne namerava da menja red vožnje i linije.

Da li će se nemačka privreda oporaviti?

 

Smanjenje linija i vozova bi, prema izveštaju, čitave regioen i gradove odvojilo od železničke mreže.

DB je već smanjio broj sedećih mesta na 85 odsto, smanjenjem broja vagona i međunarodnih linija.

Trenutno je potražnja za mestom u vozu tri puta veća nego tokom „zaključavanja“ na proleće, pa je popunjenost vozova između 20 i 25 odsto.

Nemačka, Berlin

EPA

Nemačka, Berlin, Foto: EPA

Potpuna obustava pojedinih železničkih linija bila bi problematična za DB, pošto su vozovi za velike brzine predviđeni za stalnu upotrebu i moraju neprestano biti na napajanju strujom.

Već nakon par dana obustavljanje rada sistema za provetravanje doveo bi do prodora vlage u vagonima, stvaranja klica u sistemu za snabdevanje vodom, kao i buđi u klima uređajima.

Kod 20 odsto popunjenosti vozova DB mesečno ima obrt od 170 miliona evra, a troškovi su 350 miliona evra.